اخبار

آباکان ارایه کرد: فناوری پودرهای پوشش دهی اسپری گرمایی برای تولید نانوپوشش‌های کامپوزیتی

بسپار به نقل از وبگاه انجمن کامپوزیت ایران می نویسد، شرکت آباکان بعد از معرفی فناوری پودرهای پوشش‌دهی اسپری گرمایی که منجر به تولید نانوپوشش‌های کامپوزیتی می‌شود، موفق به دریافت چند سفارش برای تست این محصول شده‌است. آباکان اخیرا در حاشیه کنفرانس اسپری گرمایی فناوری‌های خود را معرفی کرده است.
آباکان (Abakan) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه نانوپوشش‌های پیشرفته است. این شرکت اخیرا اعلام نموده است که سفارش انجام تست‌های مختلفی را برای فرآیند پودرهای پوشش‌دهی اسپری گرمایی موسوم به PComP دریافت کرده است. این سفارش‌ها ماحصل ارائه محصولات این شرکت در حاشیه کنفرانس بین‌المللی اسپری گرمایی است.
رابرت میلر مدیرعاملی شرکت آباکان می‌گوید: «آباکان فناوری PComP خود را در حاشیه کنفرانس بین‌المللی اسپری گرمایی ارائه کرد تا این فناوری را به بازدید کنندگان معرفی کند. شرکت‌های مختلفی از صنایع معدن و نفت و گاز از این فناوری دیدن کرده و نسبت به آن علاقه‌مند شدند. نتیجه این ارائه بسیار رضایت‌بخش بود به طوری که چند شرکت بزرگ درخواست انجام تست با این فناوری را داشتند. برخی از این شرکت‌ها که سفارش تست داده‌اند، سالانه ده‌ها هزار تن پودر اسپری گرمایی مصرف می‌کنند. از آنجایی که طول عمر پوشش‌های ایجاد شده با این فناوری به‌صورت قابل توجهی بیش از پوشش‌های موجود در بازار است، بنابراین ما اطمینان داریم که برخی از این تست‌ها منجر به خرید خواهد شد.»
میلر می‌افزاید: « یکی از مهمترین فرآیندهای ما که برای مخاطبین جذاب بود، محصول PComP است که از نظر ما کارایی شبیه به تفلن را در صنعت دارد. این پوشش می‌تواند ابزارها و قطعات مختلف را از گزند خوردگی و ذوب شدن محفاظت کند. این پوشش مانع از چسبیدن اجسام مختلف به زیرلایه شده و از آن حفاظت می‌کند. تست‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این پوشش شش برابر دوام بیشتری نسبت به پودرهای بور دارد که در اسپری گرمایی کاربید تنگستن ایجاد می‌شود.»
پوشش‌های PComP دارای میکرو و نانوساختارهایی است که عملکرد بالایی دارند. این مواد حاوی هسته‌های نانوکامپوزیتی است که درون آن ترکیباتی با مقاومت به خوردگی بالا و مقاومت در برابر خستگی بالا قرار داده شده‌است. وجود این هسته نانوکامپوزیتی موجب کاهش اصطکاک و افزایش مقاومت در برابر خستگی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا