اخبار

آغاز ثبت نام در هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت/ زمان برگزاری آذرماه

بسپار/ایران پلیمر معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هشتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت هم‌زمان با هفته پژوهش و بیست­ و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران و با رعایت کلیه دستورالعمل­های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می‌شود.

 پیمان صالحی با بیان اینکه این نمایشگاه ۲۷ تا ۳۰ آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: دوره قبلی نمایشگاه در سال گذشته یکی از مصداق‌­های رونق تولید بود که با توجه ویژه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تولیدکننده تجهیزات تاکنون منجر به فروش ۲۳۰ میلیارد تومانی محصولات در نمایشگاه شد که حدود دوبرابر دوره قبل از آن بود.

رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت درباره حمایت از خرید تجهیزات و به روز رسانی آزمایشگاه­‌ها و کارگاه‌­ها در مدارس و مراکز کار و دانش و فنی و حرفه‌­ای در هفتمین دوره نمایشگاه گفت: امضاء تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش در این دوره از نمایشگاه با اختصاص یارانه ۵۰ درصد برای مدارس و ۷۰ درصد برای پژوهش‌­سراهای دانش آموزی تا کنون بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی توسط نهادهای تابعه وزارت آموزش و پروش خریداری شده است.

وی همچنین افزود: هشتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، در ۱۴ بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمای نفت و پتروشیمیشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی، خدمات کالیبراسیون و یک بخش موضوعی جدید برای حمایت از شرکت­های دانش‌­بنیان و فناور تولید کننده تجهیزات آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

صالحی درباره شرایط حضور محصولات و شرکت‌ها، گفت: حضور قطعی ثبت‌نام کنندگان در نمایشگاه پس از تأیید فنی محصولات آن‌ها و محرز شدن نقش آنان در بومی‌سازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکان‌پذیر خواهد بود. محصولات نیز مطابق سال‌های قبل با دو سنجه سطح فناوری ذاتی و میزان بومی‌سازی، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند و شرکت‌ها می‌توانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه مشاهده کنند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی درباره حمایت‌های این نمایشگاه افزود: با توجه به نام‌گذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به‌عنوان «جهش تولید» معاونت علمی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی، برای محصولات سطح اول تا سوم، از ۱۰ تا ۵۰ درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی می‌توانند فرآیند مربوط به ثبت‌نام شرکت و ثبت محصول را از اول مهرماه سال جاری در سایت نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir آغاز کنند. همچنین برای هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و ایجاد فرصت کافی برای بررسی محصولات، فرآیند صدور پیش‌فاکتور توسط شرکت‌ها از اواسط آذرماه آغاز می‌شود. بدیهی است فرآیند انعقاد قرارداد و قطعی کردن خریدها پس از برگزاری نمایشگاه خواهد بود.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برای رونق هرچه بیشتر بازار شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا، معاونت تمهیداتی را به‌منظور ارائه تسهیلات لیزینگ برای خریداران بخش خصوصی و ارائه تسهیلات به شرکت‌های تولیدکننده به‌منظور افزایش فروش بدون یارانه با همکاری صندوق توسعه فناوری نانو به‌عنوان کارگزار مالی نمایشگاه، در نظر گرفته است. با توجه به اینکه این طرح در طول سال اجرا می‌شود، تنوع محصولات عرضه‌شده گسترده‌تر از نمایشگاه است و تولیدکنندگان تجهیزات، مواد مصرفی و سکوبندی آزمایشگاهی می‌توانند در سایت نمایشگاه ثبت‌نام کرده و از مزایای طرح استفاده کنند.

بر اساس اعلام معاونت علمی، در دوره هفتم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که آذرماه ماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد، ۳۵۷ شرکت بیش از ۹ هزار و ۱۶۸ مدل محصول را عرضه کردند که تاکنون منجر به فروش قطعی ۲۳۰  میلیارد تومانی شده است و همچنان امکان خرید از دور قبلی نمایشگاه تا پیش از برگزاری نمایشگاه هشتم، وجود دارد.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا