اخبار

آقای مسلمی، مدیرعامل سیناپلیمر پارس: برای سال 1400 که هیچ، برای هفته آینده هم نمی توانیم پیش بینی و برنامه ریزی کنیم!

بسپار/ایران پلیمر مسلمی، مدیرعامل سیناپلیمر پارس می گوید: ما از سال ۸۳ تولید گرانول PVC را شروع کردیم تا الان که در خدمت شما هستیم. ما بیشتر انواع گریدهای سخت و نرم PVC را برای روکش سیم و کابل، زیره کفش، قطعات خودرو و … تولید می کنیم. مواد اولیه مصرفی ما عمدتا رزین PVC است و روغن DOP و DOTP به اضافه یکسری افزودنی های دیگر که برای فرمول های مختلف استفاده می شود. رزین PVC و روغن ها عمدتا از پتروشیمی های داخلی و از طریق بورس کالا تامین می شود. برخی از افزودنی ها هم وارداتی است، بعضی را مستقیم از خارج و بعضی را از بازار داخل تهیه می کنیم.

وی در مورد پیش بینی اقتصادی سال ۱۴۰۰ می افزاید: متاسفانه برای کل سال که هیچ، ما برای هفته آینده هم نمی توانیم پیش بینی و برنامه ریزی کنیم! نمی دانم چه بگویم چون هیچ چیز مشخص نیست. قیمت کالایی که ما در بورس خریداری می کنیم، به دو عامل بستگی دارد؛ یکی نرخ ارز و دیگری قیمت جهانی که این ۲ مورد کاملا از هم جدا هستند. عمده محصولات ما صادراتی است و به شرایط داخلی بازار کشورهای همسایه هم وابسته است. ارزش پول ملی آنها هم دخیل است حتی. یعنی آیتم های خیلی زیادی در کار ما اثرگذار است. به طور خاص در مورد بورس کالا این عدم برنامه ریزی، عدم توانایی حداقل ۵۰ درصدی برای یک ماه آینده داشتن، متاسفانه خیلی کار ما را مشکل می کند.

از او در مورد حضور هیات های بازرگانی خارجی و مذاکرات احتمالی در آخرین نمایشگاه ایران پلاست می پرسیم: بالاخره نمایشگاه هم مثل یک دری است که باز می شود و شما باید بروید آن طرف در. مشتری می‌آيد، باید اطلاع رسانی کرد، تبلیغ کرد، با مشتری صحبت کرد رو در رو و … . منتها بعدا باید سر فرصت اینها را بررسی و آنالیز کرد تا بتوان حداکثر استفاده را برد. در نمایشگاه فرصت محدود است. فرصت این که شما بیایید یک صحبت را به مرحله فروش و عقد قرارداد برسانید، شاید امکانش نباشد، این است که بعدا سر فرصت باید آنالیز و پیگیری کرد. هیات خارجی هم متاسفانه در نمایشگاه ندیدم. فقط یک هیاتی ظاهرا از کردستان عراق آمده‌اند و از افغانستان.

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره ٢٢١ ماهنامه بسپار که در نیمه اسفند ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و  فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا