اخبار

آمیزه‌های بر پایه‌ی PEEK برای مصارف چندجانبه

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،  شرکت PolyOne آمیزه‌های بر پایه‌ی پلی اتراتر کتون (PEEK) با نام COMPTEK را تولید نموده است که در حال حاضر در آسیا برای تولید تجهیزات پزشکی گوناگون، اتصالات الکتریکی و سایر کاربردها مورد استفاده خواهد بود. 

این آمیزه‌ها قطعاتی را تولید میکنند که قادر است دماهای بیشتری را نسبت به پلی اتر اتر کتون‌های معمولی تحمل نماید. از جمله سایر مزایای این آمیزه‌های می‌توان به کنترل جمع شدگی (Shrinkage) پس از فرآیند و بهبود رنگ پذیری اشاره نمود. 

تولید تجهیزات پزشکی در آسیا در حال رشد بوده و این منطقه در زمینه‌ی تولید و صادرات این تجهیزات پیشرو محسوب می‌گردد. تولید این آمیزه‌ها بر پایه‌ی پلی اتر اتر کتون در آسیا به این تولیدکنندگان کمک خواهد کرد تا از ماده‌ای با کیفیت در تولیدات خود استفاده نمایند. در واقع شرکت‌های تولید کننده‌ی آسیایی از تخصص و حمایت علمی شرکت PolyOne بهره خواهند برد. 
دمای انتقال شیشه‌ای آمیزه‌های بر پایه‌ی پلی اتراترکتون تا 40 درجه‌ی سلسیوس نسبت به آمیزه‌های معمولی آن بیشتر می‌باشد. این دمای انتقال شیشه‌ای بالاتر به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا بتوانند قطعاتی را طراحی نمایند که قادر باشند دمای فرآیندی بیشتری را تحمل نمایند. تحمل دمایی سترون کردن این محصولات بدون هیچگونه تاب برداشتگی نیز از جمله سایر مزایای دمای انتقال شیشه‌ای بیشتر می‌باشد. 
این آمیزه‌های جدید نسبت به آمیزه‌های معمول رنگ پذیری بهتری را نیز دارا می‌باشند. این مساله دست طراحان را در ایجاد خلاقیت بیشتر بازتر خواهد گذاشت. 
به دلیل ایجاد جمع شوندگی یکنواخت (uniform shrinkage) پس از قالب گیری تولیدکنندگان قادرند ساخت قالب‌ها را ساده‌تر انجام دهند. این مواد در مقایسه با آمیزه‌های معمول پل یاتر اتر کتون دمای فرآیندی کمتری را داراست. این دمای کمتر فرآیند امکان ذخیره‌ی انرژی تا مقادیر قابل قبولی را حین فرآیند قالب گیری تزریقی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا