اخبار

آیا تولید و مصرف کیسه‌های PP رو به رشد است؟

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بازار جهانی پلاستیک‌های بسته‌بندی در ابتدا شامل بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی و سپس سایر بسته‌بندی‌ها می‌شود. 70 درصد از بازار بسته‌بندی‌های پلاستیکی مربوط به مواد غذایی و 30 درصد مابقی مربوط به سایر بسته‌بندی‌ها می‌شود. این 30 درصد باقی مانده مربوط به بسته‌بندی لوازم آرایشی، مواد شیمیایی و کودها و لوازم پزشکی است. 

در بین انواع بسته‌بندی‌ها، کیسه‌های بافته شده با پلی پروپیلن به دلیل مزایایی که دارند، بسیار پر مصرف شناخته شده اند. از جمله مزایای این کیسه‌ها می‌توان به مقاومت آن‌ها در برابر مواد شیمیایی و رطوبت اشاره کرد. این کیسه‌ها وزن سبکی داشته، در برابر حمله‌ی قارچ‌ها مقاوم است، غیر سمی است و به سادگی تخریب نمی شود. موارد ذکر شده مزایای این کیسه‌ها نسبت به سایر بسته‌بندی‌ها می‌باشد. برخی از کیسه‌های بافته شده‌ی پلی‌پروپیلن با لایه ای از PP/LDPE پوشانده شده و کاربردهای گسترده‌تری را دارا هستند.
بسته به نوع، این کیسه‌های بافته شده از PP به بخش‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. از جمله انواع مختلف این کیسه‌ها می‌توان به : پوشش دهی نشده، پوشش دهی شده یا لایه گذاری شده، کیسه‌های در دو سو جهت یافته شده یا BOPP، کیسه‌های سوراخ دار، کیسه‌های کوچک، کیسه‌های باز EZ، کیسه‌های شیر و … اشاره کرد.
نوع دیگر تقسیم بندی بر اساس کاربرد نهایی می‌باشد. از جمله دسته بندی‌های کاربردی می‌توان به موارد داروخانه‌ای، کودهای شیمیایی، مواد شیمیایی، شکر، بسپارها و مواد کشاورزی اشاره کرد.
از جمله شرکت‌های فعال تولید کننده‌ی این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
Berry Plastics Inc., Da Nang Plastic Joint Stock Company, Shrijikrupa Polypack Pvt. Ltd., Abdos Polymers Ltd., Umasree Texplast, STPGroup, Hanoi Plastic Bag JSC.and Mondi plc
در بین کشورهای مختلف، بیشترین بازار کیسه‌های PP بافته شده مربوط به آلمان و آمریکا می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا