اخبار

آیا هفته آینده تعطیل است؟/ هیچ کس نمی داند!

بسپار/ ایران پلیمر روز گذشته رییس جمهور با صدور بیانیه ای بالاخره خبر از ناچاری برای تعطیلی فراگیر در کشور داد و از همه سازمان ها و رسانه ها و مردم خواست رعایت مقررات مقابله با کرونا را وظیفه شرعی تلقی کنند و عدول از آن را برنتابند.

اما جالب اینجاست علیرغم اینکه از تعطیلی فراگیر سخن گفته می شود، دولت همچنان اعلام کرده که یک سوم نیروهای خود را به سرکار خواهد فرستاد، بانک ها تعطیل نخواهند شد، بازار سرمایه به کار خود ادامه می دهد … همچنان بر سر تعطیلی اصناف پس از ساعت  18 بحث و تبادل نظر در جریان است … و در این میان بخش خصوصی نمی داند که قرار است هفته آینده بالاخره تعطیل باشد یا خیر؟! و این اعلام ها در موراد ممکن به منزله تعطیلی است یا دورکاری؟!

با توجه به اینکه تردد بین شهری ممنوع شده، آیا این را باید به منزله تعطیلی تمام شهرک های صنعتی در اطراف شهرها (ولو قرمز) در نظر گرفت؟

آیا باز هم هزینه مقابله با این همه گیری قرار است صرفا از جیب مردم پرداخت شود؟ و چگونه؟

امروز هم متاسفانه رکورد دیگری در میزان مرگ و میر در کشور به ثبت رسید.

اینکه دولت چیزی را شفاف اعلام نمی کند و همچون هفته های اخیر اراده ای برای اجرای دست کم مصوبات خود در مقابله با این همه گیری مرگبار در کشور ندارد، هر چند ریشه در اقتصاد دارد، ولی منتهای بی مسوولیتی و بی تدبیری را به نمایش می گذارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا