مقالات

آینده صنعت نمایشگاهی در دنیا: صعود یا افول؟!

در این مقاله، روندهای آتی موثر بر صنعت نمایشگاه­ها و رویدادها شناسایی و بررسی شده است. خواندن این گزارش خواننده را قادر می­سازد تا چالش­های پیش روی این صنعت را بشناسد و برای دستیابی به موفقیت آمادگی بیشتری داشته باشد. اصطلاح نمایشگاه که در این مقاله استفاده شده به عنوان صنعتی اشاره شده که شامل نمایشگاه­ها و رویدادهای تجاری می­باشد.

 

1. رشد صنعت نمایشگاهی و چشم­انداز اقتصادی

چشم­انداز جهانی

در میان کشور­ها، نرخ رشد چین به طور قابل توجهی کاهش یافته است و رشد ژاپن هنوز بسیار کند و بلند مدت است. اتحادیه اروپا (EU) هم­چنان با رشد اقتصادی کم و نرخ بیکاری زیاد مبارزه می­کند. تصمیم انگلستان برای ترک اتحادیه اروپا، ضعف اقتصادی مداوم در یونان و چندین کشور دیگر و جابجایی انبوه پناهندگان از خاورمیانه به اروپا، اوضاع سیاسی و اقتصادی اروپا را بلاتکیف کرده است.

با توجه به نرخ بهره منفی اتحادیه اروپا در ذخایر سپرده­های بانکی که به عنوان یک محرک بالقوه رشد است، به نظر می­رسد که به نتایج پیش بینی شده دست نیابند. با این حال، به نظر می­رسد اقدامات محرک، تاثیر منفی بر سرمایه­گذاری تجاری و اشتغال و هم­چنین تورم منتج با پیامدهای منفی بانکی و مالی دارد.

به علت کاهش رشد چین و تغییر الگوهای مصرف بین­المللی، قیمت کالاها (به ویژه نفت) به شدت کاهش یافته است. کاهش قیمت کالاها در مواد معدنی پایه و نفت، این بخش­ها را به شدت در سطح بین­المللی ناامید کرده است. تخمین زده می­شود که سال­ها طول بکشد تا این بخش­ها به سطوح سال­های 2013 تا 2016 خود بازیابند. هم­چنین اکتشاف و توسعه میدان نفتی آمریکا از طریق فناوری­های حفاری Fracking به علت مشکلات عرضه بیش از حد نفت در سطح بین­الملل و مشکلات زیست محیطی کاهش یافته است.

 

(ادامه دارد…) 


متن کامل این مقاله را در شماره 186ام  ماهنامه بسپار که در پایان اسفند ماه منتشر شده است بخوانید. 
در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد .تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا