اخبار

اتصال پتروشیمی تبریز به پتروشیمی میاندوآب با 154 کیلومتر لوله

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، ایران برای نخستین بار با صرف هزینه‌ای بالغ بر 52 میلیون دلار (2/1 تریلیون ریال) خط لوله‌ای را از پتروشیمی تبریز در شرق آذربایجان به پتروشیمی میاندوآب در غرب آذربایجان کشید. ‌این پروژه یکی از افتخارات وزیر نفت کشور آقای بیژن نامدار زنگنه محسوب می‌شود. این خط لوله 154 کیلومتر بوده که می‌تواند سالیانه 200،000 تن اتیلن را از میاندوآب به تبریز منتقل نماید و موجبات تولیدات محدوده‌ی گسترده‌ای از محصولات پتروشیمی شود.

هزینه‌ی این پروژه توسط پتروشیمی تبریز و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر تامین می‌شود. شرکت غدیر یکی از شرکت‌های فرعی سرمایه‌گذاری بانک صادرات ایران می‌باشد. مجتمع پتروشیمی تبریز ظرفیت تولید سالیانه 370،000 تن را دارا بوده ولی با ایجاد این خط لوله این ظرفیت تولیدی تا سال 2021 تا دو برابر مقدار کنونی افزایش می‌یابد.

طبق گزارش‌های منتشر شده این مجتمع پتروشیمی قرار است نفتا و اتیلن را از مجتمع پتروشیمی کاویان دریافت نماید. مجتمع پتروشیمی کاویان بزرگترین تولیدکننده‌ی اتیلن در عسلویه می‌باشد. بنا به گفته‌ی مسئولین قرار است با احداث خط لوله‌ای 1200 کیلومتری از عسلویه به شمال غربی ایران این نقل و انتقال موادی انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا