اخبار

اختصاصی بسپار/ آمیزه های ضدمیکروبی برای کاربرد در فیلم های رانشگری شده (extruded)

بسپار / ایران پلیمر ماده Fluon+ EM-20010 توسط شرکت AGC Chemicals Americas با استفاده از فرآیند پایه ذوب هم بسپارها و افزودنی هایی به منظور جلوگیری از رشد کووید-19 و سایر ویروس ها و باکتری ها فرمول نویسی شده است. این آمیزه ها با استفاده از افزودنی هایی برای مسدود کردن باکتری و رشد همه گیر آنها توسعه داده شده اند. ماده Fluon+ EM-20010 شامل هم بسپار ذوبی اتیلن و تترافلورواتیلن (ETFE) و افزودنی خاصی بوده که بر اساس گزارش ها مانع از رشد ویروس کووید-19 و سایر ویروس ها و باکتری ها می شود. به گفته AGC، این ماده مناسب برای پوشش سطوح با تماس بالا مانند دیوارها، درها، و میزها در بیمارستان ها، مدارس، هتل ها و رستوران ها می باشد.
این آمیزه به شکل پرک فروخته شده و می توان مصرف آن با سایر رزین ها را به گونه ای طراحی نمود که خواص ضدمیکروبی مورد نیاز مشتریان را براورد کند. به گفته AGC، لایه های فیلم پلاستیکی ساخته شده از آمیزه Fluon+ EM-20010 نسبت به سایر پوشش ها با پایه غیر از ETFE، بادوام تر بوده و قابلیت تمیزشوندگی بیشتری دارد. این ماده شفاف در گذر زمان زرد نشده، مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی و سایش دارد. رزین پایه تاییدیه FDA برای مصارف در تماس با مواد خوراکی را دارد.
آزمون های آزمایشگاهی مستقلی بر اساس ISO 22196 نشان داده است که آمیزه Fluon+ EM-20010 تعداد باکتری E.coli روی سطح آزمایش را در طی 24 ساعت تا 999/99 درصد کاهش داده است.این ماده همچنین تعداد باکتری S.aureus را در طی مدت زمان مشابه تا 51/98 درصد کاهش داده است. به گفته AGC، در آزمون های آزمایشگاهی اولیه بر اساس ISO 21702، این ماده تا 96 درصد ویروس کووید-19 را طی یک ساعت از بین برده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا