اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ اسکوتر کامپوزیتی جدید برای مسابقات قهرمانی eSkootr تایید شد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر YCOM (لومباردی ، ایتالیا) ، شرکتی که در زمینه مهندسی اتومبیلرانی و طراحی کامپوزیت سبک وزن فعالیت می کند ، تحویل رسمی و آزمایش رورواک کامپوزیت S1-X eSkootr با عملکرد عالی خود برای مسابقات eSkootr (eSC) ، را به پایان رساند.
S1-X Skootr که برای همه رقبای شرکت کننده در مسابقات eSC عرضه می شود ، اولین رورواک یا اسکوتر تمام برقی YCOM است و می تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

YCOM با تخصص در طراحی و ساخت فناوری برای ورزش های اتومبیلرانی-از جمله قهرمانان فرمول 1 و قهرمانی استقامت جهانی FIA-و همچنین تجربه در راه اندازی چندین سری مسابقه جدید ، می گوید که در توسعه ، ساخت و عرضه eSkootrs به eSC موقعیت مناسبی دارد. رویکرد چابک YCOM همچنین آن را قادر می سازد تا توسعه S1-X را تسریع کند و نمونه اولیه را در کمتر از چهار ماه به یک طرح آماده تولید انبوه برساند.
YCOM یادآور می شود ، تنها پنج ماه پس از شروع همکاری با eSC ، نه تنها این نمونه اولیه ، بلکه 10 eSkooter آماده مسابقه تحویل داده شده است.
اکنون ، پس از برنامه سختگیرانه بیست روزه YCOM ، قابلیت S1-X با موفقیت نشان داده شده است. به گفته این شرکت ، تجزیه و تحلیل مسافت سنجی (telemetry ) قابلیت اطمینان به Skootr را برجسته کرده ، و هیچ مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری در طول آزمایش پیدا نشده است.
در یک آزمایش جمعی با 16 سوار مختلف ، S1-X در ابتدا به 40 درصد قدرت محدود شد و در پایان آزمایش به 70 درصد افزایش یافت. حتی در این خروجی ، YCOM می گوید ، بسیاری از سواران از خواسته های فیزیکی متناسب با چنین سرعتی و زاویه های کج تا 55 درجه خسته شده بودند. با بهبود شرایط بدنی و تمرینات بیشتر در آزمایش اکتبر اینده، امید می رود که سواران بتوانند در اولین مسابقه از 100٪ قدرت و همچنین 20٪ عملکرد موقت اضافی استفاده کنند.

Hrag Sarkissian، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت eSkootr Championship می گوید.

“دیدن پیشرفت YCOM از زمان شروع همکاری ما فوق العاده بود. رویکرد سریع و انعطاف پذیر آنها در مهندسی ، توسعه ، نمونه سازی و تولید به این معنی است که ما در حال حاضر 10 اسکوتر S1-X آماده مسابقه داریم و یک برنامه آزمایش گسترده را به پایان رسانده ایم. ”
“بیست اسکوتر دیگر در چند ماه آینده آماده خواهد شد. فکر نمی کنم بدون YCOM این کار امکان پذیر باشد. توانایی تیم آن برای انتقال دانش ، تخصص و تجربه خود از دیگر پروژه های توسعه سریع موتورسیکلت به یک وسیله نقلیه مسابقه ای کوچک با قابلیت حرکت سریع الکتریکی ، نشان می دهد که چگونه می توانند با رعایت استاندارد استثنایی مهندسی و تولید ، سریع سازگار شوند. ”
eSC یا eSkootr Championship که در سال 2020 شکل گرفت ، اولین سری مسابقات وسایل نقلیه کوچک برقی در جهان است.

به دنبال رویدادهای نمایشگاهی در سال 2021 ، فصل افتتاحیه آن در سال 2022 شاهد مسابقه ای رقابتی بین 30 شرکت کننده در پیست های مخصوص طراحی شده از طول 400 تا 800 متر خواهد بود.
eSC با هدف افزایش آگاهی از حمل و نقل الکترونیکی و ترویج و پیشرفت سریع راه حل های حمل و نقل پایدار ، فصل جدیدی را در تاریخ ورزش موتور سواری رقم می زند.

S1-X Skootr در فصل های ابتدایی eSC برای همه رقبا استاندارد خواهد شد تا هزینه های ورود را به حداقل برساند و دسترسی به این ورزش را بیشتر کند. با انجام مسابقات بیشتر ، رقبا از آزادی طراحی بیشتری برای اصلاح و توسعه eSkootr های خود برخوردار خواهند شد و مقررات بازتری در سال 2023 معرفی می شود.

به گفته Nicola Scimeca ، بنیانگذار YCOM و CBDO ، انقلاب در حمل و نقل الکترونیکی در اینجا خواهد بود.
“ما از مشارکت در eSC و تولید S1-X برای همه رقبا در فصل های ابتدایی بسیار خوشحالیم. در حالی که ممکن است در ظاهر بسیار متفاوت به نظر برسند ، اما ما آنچه را که از سایر برنامه خودروهای برقی با عملکرد بالا آموخته بودیم ، از جمله خودروی فولکس واگن I.D. R Pike ،در این پروژه به کار بردیم ”

“همکاری در کنار تیم eSC برای اصلاح طراحی و مطابقت با انتظارات عملکرد در یک بازه زمانی محدود ، چالش برانگیز بوده است ، امااین گونه چالش ها در حد توانایی ما است.”
وی ادامه می دهد: “در حالی که به ندرت می توانیم درباره پروژه هایی که درگیر آن هستیم به صورت عمومی بحث کنیم ، من خوشحالم که S1-X اکنون می تواند به عنوان اولین محصول رسمی ما عرضه شود. توسعه راه حل های نوآورانه حمل و نقل الکترونیکی و ترویج پذیرش آنها دو محرک اصلی پشت eSC و ما هستند ، به عنوان یک شرکت ، تمرکز زیادی بر پروژه های پایدار و آینده نگر داریم. من به تیم خود افتخار می کنم و منتظر همکاری فنی مستمر و هیجان انگیز بعدی با eSC هستم. ”

برگردان : مهندس مسعود خلج

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا