اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ افزایش تقاضا برای پوشش های آب پایه/ تصاحب سهم 57 درصدی از بازار جهانی پوشش ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بازار پوشش های آب پایه، بخشی از فناوری جالب و رو به رشد در بازار پوشش های جهانی است که در بخشهای متنوعی راه پیدا کرده اند. با توجه به افزایش علاقه به مبحث پایداری، به احتمال زیاد توسعه پوشش های بر پایه آب ادامه خواهد داشت و بازار در سالهای آینده به رشد خود ادامه می دهد.

روکش های تزئینی پایه آبی عمدتاً رزین های مبتنی بر اکریلیک و وینیل هستند.
برآورد شده است که کل بازار پوشش های بر پایه آب در سطح جهان به ارزش 67 میلیارد یورو و به مقدار 24 میلیارد لیتر است. این مقدار 51 درصد از ارزش مالی و 57 درصد از حجم بازار جهانی پوشش ها را تشکیل می دهد. با این حال، بیشتر بازار روکش های پایه آبی در بخش پوشش های تزئینی است که بیش از 90 درصد بازار جهانی از پوششهای پایه آبی تامین می شود. در بخش روکش های غیر تزئینی، کل بازار روکش های پایه آبی 8.5 میلیارد یورو و 2.2 میلیارد لیتر برآورد شده است. این مقدار حدود 10 درصد از ارزش مالی و 13 درصد از حجم بازار پوشش های غیر تزئینی را نشان می دهد.
پوشش های پایه آبی در بخشهای مختلف بازار مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که در بالا ذکر شد، پوشش های تزئینی بخش اصلی بازار پوشش های پایه آبی هستند. این مقدار حدود 86 درصد از ارزش کل بازار روکش های پایه آبی را شامل می شود. روکش های تزئینی پایه آبی عمدتاً رزین های مبتنی بر اکریلیک و وینیل هستند.
در بخش پوشش های غیر تزئینی، از موادی مانند پلی یورتان پراکنشی(PUD) استفاده می شود که کاربرد رو به رشدی در بازار پوشش ها پیدا کرده است. در بازار روکش های غیر تزئینی، صنایع عمومی (GI)، چوب و خودرو بزرگترین بخش های بازار هستند.
در آینده، ما انتظار داریم که پوششهای پایه آبی کمی سریعتر از بازار دیگر روکش ها رشد کند. با تشدید مقررات، تقاضا بیشتر و بیشتر به سمت پوششهای پایه آبی منتقل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا