اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ اکنون می توانم واضح ببینم!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکتPolyray چین برای اولین بار به طور صنعتی از پلی کربنات تجدیدپذیر Sabic برای تولید لنزهای تماسی چشمی استفاده کرده است.
کمپانی شیمیایی Sabic اعلام کرده تولیدکننده لنز چشمی Polyray از پلی کربنات تجدیدپذیر این شرکت با نام تجاری Lexan برای تولید محصولات مختلفی همچون عینک آفتابی، عینک ایمنی و عینک های ورزشی استفاده خواهد کرد. ماده Lexan بخشی از مجموعه TRUCIRCLE شرکت Sabic می باشد. به گفته این شرکت استفاده از رزین پلی کربنات Lexan قادر به کاهش ردپای کربنی تا 61 درصد و کاهش مصرف سوخت تا 35 درصد می باشد.
به گفته مدیر بازرگانی شرکت Polyray، این شرکت اولین شرکت لنز سازی است که استفاده از پلی کربنات تجدیدپذیر را به مشتریان خود، به منظور همگامی با روند توسعه لنزهای پلاستیکی، پیشنهاد می دهد. با تولید لنز از منابع تجدیدپذیر، می توان اثرات پایداری برجای گذاشت. این شرکت از همکاری با شرکت Sabic، به دلیل تولید پلی کربنات بر پایه منابع تجددپذیر به گونه ای که لنزهای حاصل ویژگی های خود را حفظ می کنند، ابراز خوشحالی کرده است.
به گفته مدیر تکنولوژی Sabic، این شرکت از اینکه Polyray اولین مشتری آنها در صنعت پوشش چشم است که از ماده جدید Lexan استفاده می کند، ابراز خشنودی کرده است. “خوشحال هستیم علاوه بر راه حل جایگزین مناسبی که به Polyray ارائه کردیم، این شرکت را به سیستم گواهینامه ISCC نیز معرفی نمودیم.”
شرکت Polyray واقع در Xiamen چین، اولین تولیدکننده لنز دارای گواهینامه ISCC در صنعت پوشش چشم است. ISCC یک سازمان بین المللی مستقل بوده که گواهینامه سیستم جامعی برای شناسایی نیازمندی های ضروری تمام مود اولیه و بازارها و همچنین قابلیت ردیابی طی کل زنجیره تامین را ارائه می دهد.
به گفته شرکت Polyray، از زمان شروع پروژه لنزهای PC زیستی در فوریه، استقبال زیادی از طیف وسیعی از برندهای پوشش چشم صورت گرفته است. این ماده نسبت به PC پایه فسیلی، خواص ویژه ای از جمله مقاومت ضربه عالی و کیفیت بصری بالا در محصول ایجاد می کند. ماده PC زیستی را می توان در طیف گسترده ای از محصولات مانند عینک آفتابی، لنزهای demo و بسیاری از کابردهای لنز دیگر از جمله لنز پلاریزه، فتوکرومیک و ضد نور آبی، همچنین کاربردهای ورزشی مانند عینک های محافظتی برف به کار برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا