اخباراخبار ویژهمقالات

اختصاصی بسپار/ بازار پوشش های پودری

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر پوشش های پودری نسبت به پوشرنگ های مایع دارای مزایای مختلفی هستند، از جمله تاثیر کم بر محیط زیست، دوام بالا و قیمت مناسب.

پیش بینی شده است ارزش بازار جهانی پوشش های پودری، تا سال 2027 به بیش از 1/20 میلیارد دلار برسد. میزان بازار پوشش های پودری در سال 2019 معادل با 02/12 میلیارد دلار ارزیابی شده و پیش بینی می شود که نرخ رشد ترکیبی سالیانه آن تقریبا در طول سال های 2020 تا 2027 حدود 1/6 درصد باشد.
اگرچه تولیدکنندگان پوشش های پودری طی مصاحبه ای که با نشریه ی جهان پوشش داشتند خاطر نشان نمودند که در بازار این پوشش ها بهبودی رخ داده است اما همه گیری بیماری کووید-19 از اوایل سال جاری تاثیری منفی بر بازار آن داشته است.
مدیر واحد تجارت جهانی پوشش های پودری شرکت AkzoNobel، اظهار داشته است: “تقاضا برای پوشش های پودری این شرکت در سه ماهه سوم رو به افزایش است”. “بازگشایی مجدد مراکز توزیع و فعالیت های ساختمانی، ضعف در صنعت خودرو را جبران نموده است”. وی همچنین گفت: “مشکلات حاصل از بیماری کووید-19 رو به بهبود است اگرچه روند تقاضا وابسته به هر منطقه و هر بخش در یک فضای اقتصاد کلان نامشخص، با یکدیگر متفاوت است”. “برنامه های پیوسته برای صرفه جویی در هزینه و مدیریت مسائل حاشیه ای، به منظور حل چالش های فعلی موجود وجود دارد”.
“بیماری همه گیر کووید-19 در اوایل سال جاری بر بازار پوشش های پودری تاثیر منفی گذاشته است”.
همچنین گزارش شده است که ابتدا در آسیا و سپس در سایر نقاط جهان کاهش تقاضا رخ داده است ولی خوشبختانه، بازار در حال بهبود است، اگرچه نرخ بهبود وابسته به نوع منطقه و هر بخش متفاوت است. ما شاهد بهبود سریع در آسیا هستیم به طوری که پیش بینی می شود حتی از سال 2019 هم بهتر باشد.
تعلیق مشتری، کاهش در مصرف مشتری و فقدان و کمبود هزینه های سرمایه، همگی بازار پوشش های پودری در سال 2020 و به ویژه در فصل اول و دوم سال را به چالش کشیده است.
Jungjohann Deemer می گوید: “اگرچه اغلب تولیدکنندگان پوشش های پودری، به گروه مشاغل ضروری و اساسی قلمداد می شوند، اما همچنان تاثیر منفی قابل توجهی را به دلیل شرایط موجود مشاهده می کنیم”. “خوشبختانه، PPG و مشتریان ما قادرند تا با این چالش جدید به سرعت سازگار شده و خلاقانه رفتار نمایند. ما با تمرکز بر روی سلامتی و ایمنی کارکنان و خانواده های آن ها، راه های ارسال ایمن و موثر کالاها را برای مشتریانمان کشف کردیم درحالی که عملکرد خود را با دستورالعمل های دولت تنظیم می کنیم. همان طور که جهان سعی می کند تا به حالت “عادی جدید” ما بازگردد، ما انتظار داریم تا افرایش پیوسته تقاضای پودر را داشته باشیم که به اعتقاد ما تا سال 2022 ادامه خواهد یافت”.
مدیر بازاریابی جهانی پوشش های پودری مستقر در بخش صنعتی شرکت شروین ویلیامز می گوید: “ما همچنان شاهد عملکرد قوی پوشش های پودری در بین بخش های مختلف صنعت و مناطق مختلف جهان هستیم”. این موضوع قطعا یک موضوع چالش برانگیز بوده و در بین مناطق مختلف جهان، شاهد نرخ های مختلفی از بهبود و فعالیت در این صنعت بوده ایم.
Jungjohann Deemer می گوید: “پوشش های پودری نسبت به پوشش های مایع، دارای مزایای خاصی در طول چرخه عمر خود هستند. “پوشش های پودری دارای دوام بالا و مقاومت در برابر سایش و سنگریزه، استثنایی عمل میکنند و میزان ترکیبات فرار آلی (VOCs) آنها بسیار کم می باشد. همچنین به دلیل قابلیت بازیافت و راندمان انتقال بالا بسیار مقرون به صرفه هستند”. “از دیدگاه یک کاربر، پوشش های پودری دارای هزینه پایین ورود به بازار بوده و برای تمیزکاری نیاز به حلال ندارند و به همین دلیل اثرات منفی کمی بر روی محیط زیست دارند. علاوه براین شرایط و محدودیت های خاصی برای انبارداری و حمل و نقل آن وجود نداشته و در فرایند پوشش دهی پودری ضایعات خطرناکی ایجاد نمی شوند”.
Vlad می گوید: “به دلیل اینکه پوشش های پودری فاقد هرگونه ترکیبات آلی فرار (VOC) هستند، دارای تفاوت اساسی و منحصر به فردی با سایر سیستم ها بوده و در عصری که آگاهی نسبت به آلودگی های زیست محیطی افزایش یافته است، می تواند نقطه عطفی در فروش آن حاصل شود”. همچنین “در پوشش های پودری با اعمال یک تک لایه، کارایی بالایی حاصل شده و به دلیل کاهش میزان مصرف پوشرنگ، فرایند خشک شدن آن نیز سریع تر است. در این سیستم ها بیش از 99 درصد مواد مورد استفاده قرار گرفته و هرگونه پرتی حاصل از اسپری قابل بازگشت بوده و به همین دلیل میزان پرتی مواد به حداقل می رسد”.
به گفتهMcLeish “پوشش های پودری یک راه حل سازگار با محیط زیست است و به گزینه نهایی در بین صنایع تبدیل شده است”. “پوشش های پودری فاقد حلال بوده و به همین دلیل در زمان اعمال هیچگونه ترکیبات آلی فرار (VOC) یا HAP به اتمسفر رها نشده و می توان بیش از 90 درصد پودر را جمع آوری و مجدد استفاده نمود بدون آنکه عملکرد بالا، دوام و ثبات رنگی پوشش های پودری تحت تاثیر قرار گیرد”.
امروزه رشد پیوسته ای در صنعت ساختمان، لوازم خانگی و خودرو مشاهده می شود. Jungjohann Deemer می گوید: “اگرچه پوشش های پودری به طور سنتی در این زمینه ها استفاده می شده است، اما اعتماد به پوشش های پودری رو به افزایش بوده و به دلیل مزایا و فواید بسیار زیاد آن، روز به روز شاهد استقبال بیشتر مشتریان از این فناوری می باشیم”. “ثابت شده است که پوشش های پودری دارای مقاومت در برابر خوردگی و دوام استثنایی بوده و با توسعه در فناوری ثابت شده است که پوشش های پودری قادر به داشتن استاندارهای ظاهری بالاتر، نرخ پخت سریعتر، فیلم های نازک تر و فضای رنگی متالیک توسعه یافته هستند”.

ترجمه: دکتر نعیمه شیراکبری
شرکت اندیشه برتر میران

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 222 دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار  که در فروردین ماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا