اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازار پوشش های چوب

بسپار / ایران پلیمر بازار پوشش چوب همچنان در حال بازیابی خود از اثرات ناشی از ویروس کرونا است و از سمت مشتریان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

 

 کووید-19 بر تمام ابعاد صنعت پوشش و پوشرنگ اثر گذاشته و سبب افت و خیز در بازارهای مختلف شده است. طولانی شدن زمان ماندن در خانه در زمان شیوع این ویروس بسیاری صاحبخانه ها را بر آن داشت که با ایجاد تحول در خانه خود آن را به محیطی متنوع تر تبدیل نمایند. با توجه به اینکه در این مدت افراد بیشتر وقت خود را در حیاط و بالکن منازل خود می گذرانند تقاضا در بازار پوشش های چوب افزایش یافت. وجود فناوری در زمان شیوع کرونا و امکان خرید آنلاین نیز در افزایش تقاضا برای این محصولات موثر بود. شرکت PPG پیش بینی می کند در سال جدید هم افراد به رنگ آمیزی خانه های خود ادامه دهند تا محیطی سرزنده و راحت در خانه خود فراهم نمایند.

شرکت Behr نیز با اشاره به این تحولات افزایش قابل توجه در فروش پوشش های چوب و پوشش داخلی و خارجی، را تایید می کند.

اما بازار پوشش های حرفه ای چوب چنین تحولی را تجربه نکرد. این صنعت مانند بسیاری صنایع در سه ماهه دوم سال 2020 دچار شوک ناگهانی شد. در بسیاری شهرها و ایالت‌ها شرکت های پرداخت چوب در دسته مشاغل ضروری قرار نگرفت و تعطیلی گسترده ای اتفاق افتاد. اما اغلب آن شرکت ها دوباره به چرخه فعالیت بازگشتند. اکنون تقاضا به عنوان اصلی ترین بعد بازار در حال بازیابی  و شاهد رشد در آینده ای نزدیک می باشد. 

طبق گزارش PPG بازار محصولات مربوط به بخش پوشش داخلی و خارجی منازل مسکونی در سال 2020 بسیار داغ بود و برای سال 2021 نیز با توجه به بهبود شرایط کلی، رشدی قوی برای این بازار انتظار می رود.

از سویی دیگر بازارهای اصلی که بازار پوشش چوب را کنترل می کنند ساخت و ساز منازل جدید، کفپوش، کابینت و مبلمان چوبی هستند. 

انتظارات مشتریان

تحقیقات PPG نشان می دهد مشتریان برای محافظت یا ضدآب کردن سطوح چوبی آن ها را پوشش دهی می کنند. تجدید پوشش سطوح خارجی تقریبا هر سه سال یک بار انجام می گیرد و افراد از پیشنهاد متخصصان و یا نظر کاربران در وبسایت خرید آنلاین برای انتخاب محصول مورد نیاز خود استفاده می کنند. این روند نشان می دهد مشتریان به دنبال محصولات با کیفیت و معتبر حاوی حداقل ترکیبات آلی فرّار هستند که دارای دوام بالا و ظاهری زیبا باشند.  محصولات جدید غنی شده با رزین یورتان که در ابتدا به منظور پوششی حفاظتی برای توپ گلف و سپر خودرو توسعه داده شد، می تواند نیاز به حفاظت از یک سطح چوبی را با ایجاد زیبایی خیره کننده برطرف نماید. این محصولات با مقاومت بالا در برابر باران (تنها 8 ساعت پس از اعمال)، قابلیت اعمال بر روی چوب مرطوب و بازه دمایی 1 تا 48 درجه سانتیگراد، پوشش دهی سطوح خارجی را بسیار آسان نموده است. دوام بالا، سهولت اعمال، قابلیت تمیز کردن و عدم صدمه به محیط زیست اولویت مصرف کنندگان می باشد.

قوانین زیست محیطی با تاثیر بر مشتریان نقش مهمی در انتخاب آن ها ایفا می نماید و بیشتر به دنبال محصولات آب پایه هستند. ضرورت استفاده از حلال های ضدعفونی کننده در شرایط کنونی، نیاز به پوشش های دارای اتصالات عرضی بالا را تشدید می کند.

روند بازار

مترجم: مهندس رعنا رفیعی هشجین، دانشجوی دکتری مهندسی رنگ، پژوهشگاه رنگ

ادامه دارد… 

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۲۳ ماهنامه بسپار که در نیمه اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا