اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بازیافت بیش از 100 میلیون بطری PET توسط SABIC

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر از زمان معرفی مواد LNP ELCRIN iQ در اواخر 2019، شرکت SABIC به تبدیل بیش از 100 میلیون بطری آب یک بار مصرف PET با حجم 9/16 انس از روی زمین و کوره های سوزاندن زباله، کمک کرده است.
این مقدار از مواد در دسترس جهانی پلی بوتیلن ترفتالات (PBT) از طریق یک فرایند بازیافت منحصر به فرد بر روی بطری های آبPET مصرف شده به دست می آید.
اخیرا SABIC به یک تخمین چرخه عمر (LCA) دست پیدا کرده که در آن PBT نو و رزین LNP ELCRIN iQ مقایسه شده است. نتایج نشان می دهد رزین LNP ELCRIN iQ در مقایسه با PBT، اثرات گرمایش زمین را تا 29% و نیاز به انرژی تجمعی را 43% کاهش داده است.
رزین های LNP ELCRIN Iq نتایج LCA مطلوبی را در مقایسه با اطلاعات مربوط به رزین های نو انند پلی آمید 6.6 و پلی آمید 6 (استخراج از پروفایل اقتصادی پلاستیک اروپا) نشان داده است.
به گفته مدیر بازگانی SABIC، مواد نوآورانه LNP ELCRIN Iq مطابق با ابرروندهای زیست محیطی از جمله اقتصاد چرخه ای و کاهش ضایعات پلاستیک به منظور سودرسانی به مشتریان و جامعه می باشد.
برای تامین تاییدیه مستقل مقادیر بازیافت شده و اجزای اولیه، SABIC از سرویس جهانی SCS ( پیشرو در تاییدیه های کیفیت و امنیت غذا، زیست پایداری و محیط زیستی) برای ممیزی فرایندهای استفاده شده برای تولید LNP ELCRIN iQ کمک گرفته است.
این گواهینامه ها به سادگی در راهنمای محصولات سبز تایید شده SCS اعلان می شوند. گواهی مسئولیت منبع، که بسیاری از محصولات LNP ELCRIN iQ را پوشش می دهد، تصدیقی بر تمرکز SABIC بر اثرات زیست محیطی در تمام زنجیره ارزش می باشد.
مدیر گسترش بازار SABIC می گوید، SABIC بر کمک به مشتران برای دستیابی به اهداف زیست پایداریشان، از طریق تامین مواد پلاستیکی با در نظر گرفتن چرخه بازیافت و بدون از دست رفتن خواص مکانیکی، مقاومت شیمیایی یا رنگ پذیری محصول نهایی، تمرکز کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا