اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ بهینه سازی طراحی خودروها با استفاده از چاپگرهای سه بعدی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر Volkswagen تنها شرکتی در جهان است که از فناوری چاپگر سه بعدی Stratasys (NASDAQ:SSYS) برای بهبود ظرفیت های مدل سازی خود استفاده می کند تا بتواند قابلیت های جدیدی در طراحی خودرو به دست آورد.

پس از نصب دو چاپگر سه بعدی Stratasys J850™️ با فناوری polyJet، مرکز پیش سازی Volkswagen مجموعه ای از مدل های نزدیک به واقعیت را برای کاربردهای داخل و خارج خودرو تولید کرد. این کار به شرکت برای تولید وسایل نقلیه با طراحی جدید بسیار کمک خواهد کرد.

بر اساس ادعای Volkswagen، این سرمایه گذاری، به تیم طراحی این امکان را می دهد تا بسیار دقیق کیفیت مورد انتظار را ایجاد کنند. همچنین می توانند طراحی های پیچیده ی چند لایه را با استفاده از چند نوع ماده و با دقت بالای 99% انجام دهند. این میزان از نزدیکی الگو به محصول اصلی این امکان را به گروه می دهد که آزمون ها را با دقت بالاتری بر روی مدل طراحی شده انجام دهند.

چاپگر J850 به Volkswagoen این امکان را می دهد که مدل های چند رنگی را با استفاده از 7 نوع ماده ی مختلف تهیه کند. این مواد می توانند ویژگی های مختلفی مانند سختی، انعطاف پذیری، پشت پوشی و شفافیت متفاوتی داشته باشند. امکان چاپ همزمان چند نوع ماده ی مختلف با استفاده از یک چاپگر موجب صرفه جویی در مصرف زمان و هزینه می شود.

برای بخش های داخلی خودرو، گروه مرکز پیش سازی Volkswagoen قطعات مختلف را با بافتار سطح متفاوت چاپ می کنند. پارچه-ای، چوبی و یا چرمی انواع سطوحی هستند که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند.

Peter Bartels، رئیس مرکز پیش سازی Volkswagoen بیان می کند، Volkswagoen همواره نوآوری را در قلب چیزی که انجام می دهد، می گذارد. این کار باعث شگفت زده شدن مشتریان ما شده و به آن ها حس غرور می دهد. برای رسیدن به این منظور، لازم است که برای تیم طراحی خود آخرین فناوری های روز دنیا را فراهم کنیم تا خلاقیت آن ها آزادانه عمل کند و همچنین بتوانند استانداردهای طراحی خودرو را در نظر بگیرند. افزوده شدن چاپگرهای J850 سه بعدی برای ما ظرفیت های بیشتری ایجاد می کند و باعث می شود ما نمونه ی بهینه تری را تولید کنیم.

Andreas Langfeld، مسئول بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقای Stratasys نیز در این باره بیان می کند، Volkswagoen همواری یکی از مشتریان دائمی ما بوده و همیشه از چاپگر سه بعدی Polyjet استقبال می کند. با این کار مرزهای فناوری را جابه جا کرده و در فرایند طراحی خلاقیت زیادی به خرج می دهد. J850 جدیدترین فناوری تولیدی ماست که به شرکت ها پیشنهاد می شود با استفاده از آن ظرفیت طراحی خود را به سطح بالاتری انتقال دهند. ما بسیار خوشحال هستیم که Volkswagoen با استفاده از این فناوری طراحی های خلاقانه ای ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا