اخبار

اختصاصی بسپار/ دنیای افزودنی های پوشرنگ به چه سمتی می رود؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  مجله دنیای پوشش ها، مصاحبه ای را در مورد بازار افزودنی ها در سال 2020 با تعدادی از تولیدکنندگان افزودنی داشت. این افراد شامل یوهان ترنگ (Yohann Trang) مدیر بازرگانی بخش پوشش ها، چسب ها و درزگیرها، از گروه کوتکس (Coatex Group)، مارکت پیگوت (Mark Piggott) مدیر تجاری بخش افزودنی ها و آب پایه ها از Arkema Coating Resins، دیوید گرباکی (David Grabacki)، رئیس keim additec surface USA، جون چو (Joon Choo) مدیر فروش در Shamrock Technologie و برد مک فی (Brad McPhee) مدیر تجاری عملکرد افزودنی ها از شرکت تروی (Troy Corp) بودند.

دنیای پوشش ها: همه گیری کووید-19 چه تاثیری بر بازار افزودنی ها در سال 2020 گذاشت؟

ترنگ: تقاضا برای افزودنی های پراکنش کننده و اصلاح کننده رئولوژی پیوسته رو به رشد است. با این وجود ، تقاضای کمتری در مناطق مختلف در زمان های مختلف مشاهده شد و چالش اصلی برای کاهش زمان حمل و نقل توسط کشتی ها و کامیون ها بود. Coatex توانایی تولید و تأمین در تمام مناطق جهان را دارد و به این ترتیب امکان خوب در زنجیره تأمین برای ارائه خدمات به مشتریان و محدود کردن تأثیرات این همه گیری بر روی سلامت کارکنان را ایجاد کرده ایم. گرباکی: در ابتدا، بازار خودرویی بسیار دچار مشکل شد، اما سایر بازارها از قبیل رنگزاهای مالچ، پوشش های صنعت ساختمان و سایر بازارها تقریبا دچار هیچ آسیبی نشدند. از آن زمان، بازار پوشش های خودرویی کم کم در حال بهبود است.

چو: کووید-19 چالش هایی را برای بازار افزودنی ها، شرکت های تولیدکننده، تامین کنندگان و مصرف کنندگان در زمان قرنطینه و دورکاری در خانه، ایجاد کرد. انعطاف پذیری و تطبیق پذیری و نیز توانایی در مدیریت هزینه ها، کلیدهای اصلی تولید یک محصول خوب است.راکل: مصرف کنندگان ما همواره در حال خرید هستند، اما حجم سفارشات کوچک تر شده اند.

مک فی: تطبیق پذیری، قدرت Troy است، از این رو شرکت به گونه ای طراحی شده است که بتواند تمام این تغییرات را تاب بیاورد. برنامه این شرکت به نحوی نوشته شده است که با شرایط غیر قابل انتظار به راحتی قابل تطبیق باشد. به همین دلیل،  عملکرد شرکت از زمان همه گیری طبق برنامه بوده و بدون کوچک-ترین نقصی، تمامی نیازهای مشتریان را در سراسر دنیا پاسخ گو بوده است. علیرغم وجود کووید-19 و شرایط ناپایداری که به وجود آورده است، صنعت پوشش هم چنان با قدرت در حال حرکت به جلو است. ما پیش بینی می کنیم روند افزایشی تقاضا در سال 2021 نیز ادامه دار باشد.

دنیای پوشش ها: شرکت شما، چه نوع افزودنی را تولید می کند؟

پیگوت: Arkema Coating Resins تولیدکننده افزودنی های پوششی با عملکرد بالا برای پوشش های صنعتی و تزئینی، درزگیرها، جوهرها و ضدکف های پوشرنگ است.

افزودنی های پوشش CRAYVALLAC شامل بهبوددهنده های رئولوژی، اصلاح کننده های سطح و عوامل هم سطح کننده هوا و تنظیم جریان هستند. این افزودنی ها خواصی از قبیل کنترل رئولوژی، ضد رسوب، کنترل تیکسوتروپی و خواص ضد شره را به سامانه اضافه می کند. اصلاح کننده های سطح اجازه کنترل مات شدن، ضد سایش، لغزش و مالش و تنظیم بافت را ارائه می دهند. عوامل جریان-پذیری و هم سطح کننده ها قابلیت پوشش دهی مجدد را در سامانه ایجاد می کنند. این محصولات در سراسر دنیا در دسترس هستند.ترنگ: محصولات گروه Coatex به عنوان اصلاح کننده های رئولوژی و پراکنش دهنده، غلیظ کننده های اکریلیک، پلی یورتان و کوپلیمرها طراحی شده اند.

گرباکی: پلی اتیلن و پلی پروپیلن های با عملکرد بالا و واکس های ترکیبی و سنتزی در اشکال پرک، مرواریدی و پودرهای میکرونیزه شده تولید شده اند. پراکنه های آبی واکس ها و انواع مختلف آن در اندازه  ذرات میکرو و نانو موجود هستند. 

افزودنی های برپایه سیلیکون و سیلوکسان برای کاربردهای عمومی در صنعت رنگ، پوشش و جوهر در دسترس قرار گرفته اند.

چو: محصولات شرکت Shamrock افزودنی هایی هستند که بر روی خواص سطح جوهرها و پوشش ها اثرگذارند، مانند لغزش، حس، ظاهر، ضدسدکنندگی، آب گریزی و مقاومت به سایش. این افزودنی-ها برپایه مولکول های پلیمری و طبیعی از انواع واکس های پارافینی تا مواد فلوئورینه هستند. Shamrock بنیان گذار بازیافت پلیمرهای فلوئورینه صنعتی است.

راکل: افزودنی های با پایه سیلیکونی.

مترجم: مهندس معصومه کاویانی دارانی، دانشجوی دکتری مهندسی رنگ، پژوهشگاه رنگ

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۲۳ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا