اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/تجارت رنگ و پوشش در عربستان سعودی تا سال 2027 به 13.4 میلیارد دلار می رسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر موسسه ی تحقیقاتی Alied Market در گزارشی اعلام کرده است که تجارت رنگ و پوشش عربستان سعودی که در سال 2019 برابر 8.7 میلیارد دلار بوده است، تا سال 2027 به 13.4 میلیارد دلار خواهد رسید. این عدد با رشد سالیانه ی 7.3% از سال 2020 تا 2027 ایجاد خواهد شد. محصولات رنگ و پوشش بر روی سطوح مختلف و تجهیزات اعمال می شود و کاربردهای داخل ساختمان و خارج ساختمان متفاوتی دارد. این پوشش ها در اماکن مسکونی، صنعتی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.
بر اساس نوع رزین، رزین های آکریلیکی بیشترین سهم را در این تجارت به خود اختصاص داده اند. در سال 2019 31.2% از این تجارت به رزین های آکریلیکی اختصاص داشت و انتظار می رود این روند در بازه ی زمانی پیش رو نیز ادامه داشته باشد. این رزین در حوزه ی ساخت و ساز مانند استفاده در سقف ها، کف پوش، پل ها و سایر موارد کاربرد دارد. همچنین میزان تقاضا برای این رزین در صنایع دریایی و کشتیرانی، تجهیزات الکترونیکی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات، فلزات و سایر کاربردها رو به افزایش است و این موضوع باعث رشد تجارت این رزین ها خواهد شد.
براساس نوع فناوری، پوشش های پایه حلالی بزرگترین بخش این تجارت را به خود اختصاص می دهند و انتظار میپرود این فناوری جایگاه خود را در این دوره ی زمانی حفظ کند. این حجم تجاری به دلیل کاربرد این نوع پوشش ها به دلیل کاربرد آن ها در خارج از ساختمان و مناطقی است که تغییرات آی و هوایی آن ها زیاد است.
بر اساس نوع تولیدات، رنگ و پوشش های دکوراتیو بیشترین سهم را در این حوزه دارد. به طوری که انتظار می رود این بخش سالیانه رشد 7.3% را تجربه کند. گسترش تجارت پوشش های دکوراتیو به دلیل کاربرد آن ها در رنگ دیوارهای داخلی ساختمان، پوشش کف، پوشش های مربوط به چوب و مبلمان و سایر کاربردهای دکوراتیو و تزیینی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا