اخباراخبار ویژهمقالات

اختصاصی بسپار/ تمرکز بر روش های محرک رشد پوشش های پودری

بسپار / ایران پلیمر تجارت ها به صورت طبیعی، بسته به عوامل متعدد داخلی و خارجی، در طی زمان تغییر می کنند. تجارت های در حال رشد و گسترش، خطرهای حساب شده داشته و عوامل پیش بینی شده و نشده را در طی فرآیند مدیریت می کنند. شرکت محصولات فلزی مالوری در سال 1989 به عنوان تولیدکننده ی دریچه ی سقف و هواکش برای پیمانکاران و توزیع کنندگان کار خود را آغاز کرد. در سال 2006 به محل جدیدی با مساحت ft2 25000 نقل مکان کرده و در کمتر از 8 ماه به سرعت رشد کرد. با ادامه یافتن رشد، شرکت مالوری به صورت روزانه برای فروشندگان در داخل و خارج از کشور قطعات ارسال می کرد. طولی نکشید که تیم هدایت کننده ی شرکت متوجه عملی و مقرون به صرفه نبودن تامین پودر برای تعداد زیاد قطعات شد. هم چنین، بسیاری از فروشندگان از تامین کیفیت مورد نیاز و رسیدن به موعد مقرر ناتوان بودند. در صدد ایجاد تغییر مالوری تصمیم به تولید پوشش پودری در داخل خود شرکت گرفت. 

با پیش بینی دو برابر کردن اندازه ی تاسیسات برای آماده کردن یک خط پوشش پودری، مالوری به صورت هم زمان طرح گسترش تاسیسات و جست و جوی سیستم را آغاز کرد. پس از جست و جوی طراحی ها و اجزاء مختلف و مقایسه ی تجهیزات جدید با تجهیزات استفاده شده، در سال 2011 یک سیستم کامل را از شرکتی در کالیفرنیا خریداری کردند. طبق گفته ی جورج دویل -مدیر فروش و عملیات- نوع و مدل تجهیزات چندان اهمیت نداشت. برآورده کردن نیازها، مقرون به صرفه بودن و قرار داشتن در شرایط مطلوب عوامل مهمی بودند. سیستم خریداری شده با طراحی صنعتی اوایل 2000 دارای سیستم شست و شوی چهار مرحله ای، کوره‌ی همرفت پخت/خشک کننده ی تقسیم بندی شده و اتاقک و تفنگ دستی بود. با توجه به این که سیستم قبل از تکمیل گسترش تاسیسات رسیده بود تا زمان نصب باید نگه داری می شد. در زمان نصب، تغییراتی در سیستم داده شد تا با نیازهای مالوری مطابقت بهتری داشته باشد. مرحله ی دوم از سیستم چهار مرحله ای شست و شو شبیه سازی شد تا یک مرحله ی جدید به سیستم اضافه شود. هم چنین، طول نوار نقاله به مقدار قابل توجهی افزایش داده شد تا به ft 770 برسد. در دسامبر 2013، سیستم راه اندازی شده و شروع به فعالیت کرد. تنها چند ماه بعد از عملیاتی شدن خط پوشش پودری، رئیس و مدیر عامل شرکت برای تامین تجهیزات به شرکت پوشش دهی دیگری مراجعه کرد. این خرید شامل دو اتاقک رنگ بزرگ و جدید بود. خرید سیستم دوم، فوریتی نداشت، اما فرصت داشتن اتاقک های بزرگتر و جدیدتر و سیستم تفنگ خودکار یک سرمایه گذاری منطقی به نظر می رسید که مطابق با اهداف شرکت برای بهبود و رشد بود. اتاقک قدیمی و کوچک بلافاصله با دو اتاقک جدید جایگزین شد.

چند ماه بعد از نصب خط، مدیر باتجربه‌ی بخش پوشش، شرکت را ترک کرد. این اتفاق یک جای خالی در تخصص و مدیریت ایجاد کرد. جورج دویل با آلن راسل، یکی از همکاران سابق خود، تماس گرفت و او را برای پیوستن به مالوری متقاعد کرد.  با وجود اینکه راسل مدیری خوب با توانایی یادگیری سریع بود، اما در این زمینه تجربه ای نداشت. راسل در نوامبر 2014 به عنوان مدیر جدید پوشش های پودری کار خود را آغاز کرد و تا به امروز هدایت این بخش را به عهده دارد. او برای درست کردن درک خود از فرآیند پوشش های پودری و فناوری های مربوط به آن به تولیدکنندگان مواد شیمیایی و پودری مالوری و سازندگان تجهیزات اعتماد کرد. هم چنین، اطلاعاتی را از مدیریت و کارکنان خط پوشش های پودری جمع آوری کرد. راسل گفت: “سوالات بسیاری در مورد تجهیزات، سیاست ها، فرآیندها، روش ها و مسائل گذشته  می پرسیدم. باید هر چه سریع تر از هر منبعی که پیدا می کردم تا جایی که می توانستم یاد می گرفتم”. علاوه بر این، دستورالعمل ها و سایر مطالب آموزشی را به دقت مطالعه کرد. او نه تنها به مرور دانش خود در این زمینه را بیشتر کرد؛ بلکه به بروزرسانی و اضافه کردن فرآیندها برای اطمینان از کیفیت محصول نیز پرداخت.

مترجم: مهندس لاله کاغذچی، دانش آموخته ی کارشناسی ارشد مهندسی مواد

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۲۲ ویژه نامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در فروردین ماه  منتشر شده است، بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا