اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ عرضه تیوب های خمیردندان HDPE قابل بازیافت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Unilever تیوب خمیردندان بازیافت پذیر برای مجموعه مراقبت دهانی خود شامل Signal، Pepsodent و Closeup را توسعه داده و برنامه دارد تا سال 2025 تمامی مجموعه خمیردندان هایش در سراسر جهان را با تیوب های بازیافت پذیر تولید کند.
تا کنون اکثر تیوب های خمیر دندان از ترکیب پلاستیک و آلومینیوم تولید می شده که انعطاف بسته بندی را تامین می کرده، اما بازیافت آن مشکل بوده است. در تیوب های جدید، از HDPE، یکی از بازیافت پذیرترین پلاستیک ها در سراسر جهان، به جای آلومینیوم استفاده خواهد شد. این بسته بندی نازک ترین ماده پلاستیکی در دسترس با 22 میکرون ضخامت بوده که میزان پلاستیک لازم برای هر تیوب را کاهش می دهد. به گفته Unilever، برای تشویق سایر صنایع برای تغییر، این شرکت فناوری نامبرده را به سایر شرکت ها نیز ارائه خواهد کرد.
پس از چهار سال تحقیق و توسعه، تیوب های خمیردندان بازیافت پذیر HDPE تا آخر امسال در دو تا از بزرگ ترین بازارهای Unilever یعنی فرانسه و هند در دسترس خواهد بود. اولین ارائه در کشور فرانسه و در خمیردندان های Signal خواهد بود.
به گفته مدیران این شرکت HDPE به کار رفته در این بسته بندی های جدید استانداردهای بازیافت پذیری اروپا، آسیا و آمریکای شمالی را داشته و این بدان معناست که این ماده را می توان از طریق جریان های بازیافت استاندارد HDPE، بازیافت نمود. به گفته آنها آلومینیوم به کار رفته در بدنه تیوب، که آن را غیر قابل بازیافت می کند، برای حفظ طعم و ثبات کیفیت محصول می باشد. سایر شرکت هایی که تیوب های قابل بازیافت تولید کرده اند از پلاستیک بیشتری استفاده کرده اند؛ اما ما نمی خواهیم پلاستیک بیشتری را وارد طبیعت کنیم، به همین خاطر نازک ترین ماده پلاستیکی موجود در بازار خمیردندان را انتخاب کردیم.
برای ایجاد تغییرات بیشتر در مدیریت پسماد صنایع، شرکت Unilever با سازمان های بازیافت جهانی، به منظور اطمینان از جمع آوری و بازیافت تیوب های جدید، همکاری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا