اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با کاوه سلیمی، مدیر اجرایی نکو بهینه ماشین: رویکرد ما اجرای پروژه های کلید در دست است

بسپار/ایران پلیمر  کاوه سلیمی، مدیر اجرایی شرکت نکو بهینه ماشین است. وی می گوید: شرکت ما حدود ۱۵ سال سابقه در زمینه عرضه ماشین آلات تزریق پلاستیک دارد و تا به حال بیش از ۳ هزار دستگاه تزریق پلاستیک را در کشور راه اندازی کرده و علاوه بر آن دستگاه های لوازم جانبی هم در دستور کار ارایه این مجموعه است.
ما، نمایندگی چند شرکت معتبر ساخت دستگاههای تزریق پلاستیک را داریم. مشخصات فنی محصولات ما طیف وسیعی دارند و ساخت آنها بر اساس نیاز و خواست مشتری انجام می‌شود. دستگاه های ما به طور عمومی شامل، دستگاههای تزریق سری استاندارد، دستگاه های تزریق سرعت بالا یا های اسپید برای تولید ظروف جدار نازک و یا قطعاتی که ضخامت کمتری دارند، دستگاه های تناژ سنگین سری دو صفحه ای، دستگاه های برقی، دستگاه های هایبرید که ترکیب هیدرولیک و برق هستند، انواع ربات ها و همچنین لوازم جانبی است.
متاسفانه در کشور ما اتفاقی که می‌افتد این است که دفعتا درها را به روی واردکنندگان می بندند. در بحث ورود کالا ممانعت می‌کنند و هیچ برنامه‌ای برای حمایت تولید داخلی هم وجود ندارد! و این مشکل سال‌هاست در چهار دهه ای که از انقلاب گذشته کماکان وجود دارد. عنوان کمک به روی عملکردها گذاشته می‌شود ولی عملاً هیچ برنامه و سیاست حمایتی وجود ندارد. عده‌ای هم سرمایه‌گذاری می کنند ولی بعد با شکست مواجه می شوند. خیلی از شرکت‌هایی که الان دوباره جان تازه گرفته اند می‌توان گفت در سال‌های پیش در حال ورشکستگی بودند. به علت نامشخص بودن سیاست‌ها هیچ روش و برنامه مشخصی وجود ندارد و بومی سازی ها هم صرفا وابسته و تابعی از سیاست های در حال تغییر دولت هستند.
سلیمی در خصوص واردات ماشین آلات و تنگناهای فعلی گفت: با توجه به مشکلات ارزی موجود در کشور در بحث واردات مشکلاتی پیدا کردیم. ناهماهنگی بین سازمان ها، بانک مرکزی، وزارت صمت، گمرک و … به شدت وجود داشت و با توجه به عدم سازو کارهای مناسب، ضرر متوجه شرکت های پایین دست و مردم بود.
احساس می کنم اگر پیش بینی هایی که درباره برجام می‌شد، به سرانجام نرسد، از لحاظ اقتصادی سال های سخت تری را پیش رو داشته باشیم.
امروز تقاضا به سمت بازار داخل معطوف شده و آنهایی که قطعات و تجهیزات وارد می کردند، امروز به دنبال تامین از داخل کشور هستند که چالشی برای ماست.

در پایان امید این را داریم که شرایط بهتر شود و همه دوستان شرایط بهتری را در پیش رو داشته باشند.

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این گفت و گو را در شماره 221 ماهنامه بسپار که در نیمه اسفند ماه  منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه و فیدیبو قابل دسترسی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا