اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ گروه SP و توسعه بسته بندی تک ماده ای قابل بازیافت برای مواد خوراکی

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمرتولیدکننده دانمارکی محصولات پلاستیکی، گروه SP، و گروه مواد خوراکی Spains Elpozo، پروژه تحقیقاتی را به منظور توسعه بسته بندی مواد خوراکی بادوام و قابل بازیافت، شروع کرده اند. هدف این پروژه عرضه بسته بندی تک ماده ای خلاء یا حاوی جو اصلاح شده است که حاوی مقادیری مواد بازیافتی، افزودنی هایی برای تامین خواص ضداکسایشی، ضد میکروبی و همچنین حفاظتی باشد تا بتواند مدرک ایمنی غذای اروپا (EFSA) را دریافت کند.
در این پروژه شرکت هایی به منظور تحلیل نیازمندی های فنی قانونی، طراحی، فرایند و همچنین آزمون های ارزیابی برای توسعه بسپارهای مناسب استفاده در بسته بندی مواد خوراکی، با مرکز تکنولوژی Andaltec اسپانیا همکاری می کنند. بودجه این پروژه توسط مرکز توسعه فناوری صنعتی اسپانیا (CDTI) تامین شده است.
مرکز Andaltec در تعداد زیادی از پروژه های بسته بندی مواد خوراکی در اروپا شرکت داشته است. از این پروژه ها می توان به Life rPack2 (بهبود سیستم بازیافت برای بسته بندی های مواد خوراکی چندلایه)، SusFoFlex (توسعه بسته بندی زیست تخریب پذیر بادوام و هوشمند) و GraFood (توسعه بسته بندی اصلاح شده با گرافن به منظور افزایش طول عمر غذا) اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا