اخبار

اختصاصی بسپار/ گفت و گو با مهدی شفیعی، برگزیده دوره نخست جشنواره کاوه: قصد خروج از کشور را ندارم

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر در پی اعلام برگزاری نخستین دوره جشنواره کاوه از سوی گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر با هدف تقدیر از دانش آموختگان برتر کارشناسی مهندسی پلیمر، اسامی منتخبین اعلام و جایزه پنج میلیون تومانی به هر یک از آنان اهدا شد.
پس از دریافت رزومه و کارنامه های متقاضیان حضور در جشنواره کاوه، مدارک ارسالی از سوی داوران بررسی و نهایتا سه نفر به شرح زیر منتخب شدند.
حسین نامورمعروفی/ دانشگاه (سراسری) بناب
مهدی شفیعی/ دانشگاه صنعتی امیرکبیر
زهرا زارعی/ دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
با توجه به برگزاری سالانه جشنواره، معدل، رزومه و دانش آموختگی در سال منتهی به برگزاری، زین پس ملاک خواهد بود.
لازم به یادآوری ست این جشنواره به نام یکی از همکاران این گروه رسانه ای کاوه قادریان که با ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست داد، همه ساله در روز تولد او ۲۹ مردادماه، برگزیدگان را معرفی و جوایزی را از سوی گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر و یا حامیان مالی جشنواره به دانش آموختگان برتر اهدا خواهد کرد.

گفت و گوی زیر با مهدی شفیعی یکی از برگزیدگان این دوره انجام شده است.

بسپار- آیا در حال حاضر مشغول ادامه تحصیل هستید؟ چه گرایشی؟
شفیعی: بله مشغول به تحصیل هستم. گرایش فرآورش دانشگاه صنعتی امیر کبیر.

بسپار- نمرات خوب در دوران لیسانس را تا چه حد در به دست آوردن شانس ادامه تحصیل و یا گرفتن شغل در کشور موثر می دانید؟
شفیعی: از نظر بنده مهم‌ترین مقطع تحصیلی در دوران دانشگاه، مقطع کارشناسی است. در مقطع کارشناسی مفاهیم و پایه‌های علمی تشکیل می‌شوند؛ پس یکی از عوامل در موفق شدن در هر رشته ای تلاش و کوشش در مقطع کارشناسی است. البته این نکته را اضافه کنم که شاید برای پیدا کردن شغل مناسب، فقط درس و تحصیل کارساز نباشد.

بسپار- آیا تجربیاتی در کارآموزی یا کار دارید؟ نتیجه این تجربه از فضای پلیمر چیست؟
شفیعی: رشته‌ی پلیمر بسیار بسیار گستره، پر کاربرد و اساسی است. اگر به اطراف خود کمی با دقت نگاه کنیم اکثر وسایلی که می‌بینیم پلیمری هستند و نیاز به پلیمرها هر روز بیشتر خواهد شد.
بنده در کار آموزی تخصص پرینترهای سه بعدی را آموختم. در این دوره، علاوه بر اطلاعات پلیمری که به من اضافه شد از تخصص نقشه کشی خود استفاده و قطعاتی را طراحی و تولید می‌کردم.

بسپار- آیا قصد ادامه تحصیل یا کار در داخل یا خارج کشور را دارید؟
شفیعی: در حال حاضر به دلیل مسایل متعدد، قصد خروج از کشور را ندارم.

بسپار- سه نفر از اساتید موثر در دوران تحصیل خود را نام ببرید.
شفیعی: آقای دکتر پناهی که اولین استاد تخصصی ما در دانشکده پلیمر بودند و بسیار جذاب درس شیمی آلی را به ما یاد دادند؛ تلاش من برای یادگیری این درس بسیار شیرین بود.
جناب آقای دکتر رفیع زاده که ریاضیات و کنترل را با عشق به ما آموختند.
جناب اقای دکتر خراسانی که برای پروژه کارشناسی بنده‌ زحمات زیادی کشیدند.

بسپار- یک خاطره از دوران تحصیل خود برای خوانندگان ما بازگو کنید.
شفیعی: من دانشجوی به شدت استرسی بودم (الان کمی بهتر شده ام). بعد از پایان ترم اول، نمرات دروس یکی پس از دیگری وارد پرتال می‌شدند. من با اینکه از همه‌ی هم اناقی ها نمره ‌ی بالاتری کسب کرده بودم، تا چندین روز بعد هیچ کدام از نمره‌ها را نگاه نمی‌کردم. با زور و اجبار رفقا نمرات من دیده شد (لبخند).

بسپار- دروس مهندسی پلیمر را تا چه حد کاربردی می دانید؟
شفیعی: نیاز به گفتن بنده ندارد. کاربرد پلیمرها در تمام رشته‌ها، وسایل، تخصص‌ها و … دیده می‌شود. آینده‌ی دنیا سرشار از پلیمرهاست.

بسپار-نقد احتمالی شما به آموزش مهندسی پلیمر در کشور چیست؟
شفیعی: اساتید ما بسیار با تجربه و عالی بودند (و هستند). اما یکی از نکاتی که من همیشه از آن ناراضی بودم، مطالب قدیمی در تدریس بعضی درس‌ها بود.
دومین نقد بنده کم بودن مسائل ازمایشگاهی و فنی در آموزش این رشته است. کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها دارای کمترین و مبتدی‌ترین وسایل هستند، پس ما از لحاظ عملی دانشجویان ضعیفی خواهیم شد …

بسپار- چه شد که در جشنواره کاوه نامزد شدید و آیا فکر می کردید منتخب باشید؟
شفیعی: یکی از دوستان که منتخب جشنواره هم شدند اگهی جشنواره را در گروه درسی فرستادند. من با این فکر که احتمال انتخاب من کم است، رزومه ارسال کردم ولی بعد از شنیدن خبر انتخاب، حس خوبی داشتم.

بسپار – در رابطه با علاقمندی های غیر درسی‌ بفرمایید و اینکه چقدر برای این فعالیت ها وقت می گذارید؟
شفیعی: در فعالیت‌های ورزشی شرکت می‌کردم.
مثلا در دوران کارشناسی به صورت هفتگی استخر و سالن فوتسال می رفتم. اما هیچ رشته‌ی ورزشی‌ای را به صورت حرفه ای و جدی دنبال نکردم. رشته‌ی ورزشی هندبال یکی از مورد علاقه ترین ورزش های من است. بیشتر اوقات من به درس خواندن و درس دادن سپری می‌شد و به همین دلیل علاقه مندی ها کم رنگ و کم رنگ‌تر شدند …

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 228 ماهنامه بسپار که در نیمه مهرماه ۱۴۰۰ منتشر شده است می خوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا