اخبار

اختصاصی بسپار/ Purecycle یک مرکز بازیافت 250 میلیون دلاری می سازد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر گزارش شده است که مرکز بازیافت در Ironton، اهایو، بیش از 105 میلیون پوند از PP فوق خالص تولید سالانه را تامین می کند.

شرکت PureCycle در ماه اکتبر بیان کرد که 250 میلیون برای ساخت اولین مرکز بازیافت خود در Ironton سرمایه گذاری کرده است. سیستم های فرایند Koch Modular در Paramus، نیوجرسی، جایزه ی طراحی و ساختار منحصربه فرد را از آن خود کرده است. این سیستم در فاز دو شرکت PureCycle که PP را بازیافت خواهد کرد به کار رفته است. این مرکز برای تولید بیش از 105 میلیون پوند PP بازیافتی فوق خالص در سال طراحی شده است. فرایند بازیافت شرکت PureCycle رنگ، بو و سایر آلودگی ها را از ماده ی بازیافت شده حذف می کند و در نهایت PP مشابه PP اولیه تولید می شود.

با تامین مالی تکمیلی اولین طرح، PureCycle می تواند برنامه ی راهبردی بلند مدتی برای خود در نظر بگیرد. این برنامه شامل ساخت سریع تر مراکز دیگر و افزایش ظرفیت آن ها خواهد بود. افزایش ظرفیت دریافت و بازیافت زباله به ویژه در ایالات متحده ی آمریکا مورد انتظار است. این کار می تواند راهکاری همیشگی برای بازیافت PP تولیدی در جهان باشد.

در سپتامبر 2019، PureCycle خبر مهمی را منتشر کرد. واحد ارزش افزوده ی خوراک این کارخانه ضایعات تولید شده از فرش را خالص سازی کرده و این مواد را به پلی پروپیلن بازیافتی بسیار خالص و بدون بو و رنگ تبدیل کرد. این واحد در فاز دوم این شرکت در تابستان 2021 آغاز به کار خواهد کرد.

توسعه ی این فناوری زمانی آغاز شد که P & G به دنبال راه های بیشتری برای افزودن اجزای بازیافتی به محصولات خود بود. از آنجایی که میزان PP بازیافت شده در بازار محدود بود، P& G فرایند خود را برای خالص سازی PP بازیافت شده ایجاد کرد. Kathy Fish، مدیر بخش تحقیق و توسعه ی P&G و کارمند بخش نوآوری این شرکت بیان کرد، این فناوری که می تواند همه ی آلودگی ها و رنگ ها را از پلاستیک هایی که قبلا استفاده شده اند جدا کند این ظرفیت را دارد که انقلابی در صنعت بازیافت پلاستیک ایجاد کند. در این صورت P&G و سایر شرکت ها در تمام جهان می توانند از پلاستیک های بازیافت شده که ویژگی های ماده ی اولیه را دارد استفاده کنند.

Koch Modular بیش از سه سال است که با PureCycle همکاری می کند. این همکاری پیرامون توسعه ی این تجارت و طراحی فاز یک ایجاد ارزش افزوده برای موادی است که به عنوان خوراک به شرکت وارد می شود که این واحد در سال گذشته به اتمام رسید و به طور موفقیت آمیزی در حال تولید PP فوق خالص است.

George Schlowsky، رئیس شرکت Koch Modular بیان می کند، ما از اینکه بخشی از این پروژه هستیم بسیار خوشحالیم. این فناوری به طور مستقیم بر روی موضوع ازدیاد پلاستیک ها در جهان متمرکز است.

Mike Otworth، مدیر عامل PureCycle بیان می کند، تبدیل PP به یک ماده ی قابل بازیافت و با ارزش موضوعی است که در شرایط کنونی همه گیری ویروس کرونا بیش از پیش اهمیت دارد. چرا که در حال حاضر بسیار اهمیت دارد که ضایعات PP در سواحل ما و با آب دریا شسته نشوند. به علاوه راهنمایی های Koch Modular و تخصص بسیار زیاد آن ها در این فناوری عامل مهمی در موفقیت این طرح بود.

بر اساس برنامه ریزی های شرکت Koch Modular انتظار می رود فاز دو در سال 2022 شروع به فعالیت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا