اخبار

اصفهان پلاست: انجمن صنایع همگن پلاستیک، قطعات و الیاف پلیمری استان اصفهان تشکیل می شود

بسپار می نویسد، در روز سوم نمایشگاه اصفهان پلاست با شعیب حسنی دبیر انجمن ملی پلاستیک در رابطه با نمایشگاه گفتگوی کوتاهی داشتیم. وی طی گفتگو از تشکیل انجمن همگن صنایع پلاستیک، قطعات و الیاف پلیمری استان اصفهان خبر داد. 


بسپار- آقای حسنی نمایشگاه از نظر شما چطور بوده؟ آیا انجمن از نمایشگاه رضایت دارد؟ 

در مجموع شرایط نمایشگاه شهرستان مشخص است، همچنین اکنون در شرایط رکود نیز هستیم. اما اصفهان در نمایشگاه های داخلی حرف اول را می زند. خود اصفهانی ها خیلی خوب شرکت می کنند و سال گذشته نیز سبقه خوبی داشتند. برآورد من این است که تا به حال خوب بوده است. البته ضد و نقیض بوده بعضی از اعضای انجمن راضی بودند و برخی نه. 

بسپار- دلایل نارضایتی ها چیست؟ 

بیشتر ناراضی ها را ماشین سازان تشکیل می دهند. با توجه به حمل و نقل، غرفه و هزینه هایی که پرداخته اند انتظار استقبال بهتر و فروش بیشتری داشتند. تا دیروز (چهارشنبه) این مسئله کمرنگ تر بوده، اما فکر می کنم امروز اوضاع بهتر باشد و امیدوارم طی این دو روز آخر نمایشگاه آن ها نیز راضی شوند. محصول سازان و بخش مواد اولیه رضایت بیشتری داشتند. 

بسپار-برنامه انجمن برای گرفتن عضو در نمایشگاه به چه صورتی بوده است؟ 

قصد اولیه انجمن از حضور در نمایشگاه دیدن اعضا از نزدیک، بررسی اوضاع انجمن و دریافت پیشنهادات و انتقادات اعضا است. البته اگر شرکتی هم باشد که بتوانیم انجمن را به آن معرفی و دستاوردهایش را تشریح کنیم، در این زمینه هم فعالیت می کنیم. در این نمایشگاه نیز این کار صورت گرفت. پیش بینی من این است که چند عضو جدید اصفهانی به انجمن اضافه خواهند شد. همچنین در کنار این موضوع کاری را آغاز کرده ایم. دوستان خیلی وقت بود که مایل به تشکیل انجمن در اصفهان بودند. بر اساس رایزنی های قبلی آقای بیشه ای و سایر دوستان موفق به انجام این کار شدند. این موضوع را به صورت مکتوب و نامه به ما نیز اعلام کردند تا موافقت انجمن ملی را نیز داشته باشند. دیروز در نمایشگاه مستقیما صحبت کردیم. گفتیم که همه جوره همکاری خواهیم کرد و هر زمان که جلسه یا مجمعی داشته باشند اعضای انجمن ملی حضور خواهند داشت. در ضمن اعضای اصفهانی انجمن ملی را نیز به آن ها معرفی کردیم و برای آن ها تبلیغ کردیم که در مجمع موسسین حضور داشته باشند. نام این انجمن، انجمن همگن صنایع پلاستیک، قطعات و الیاف پلیمری استان اصفهان خواهد بود. 

بسپار- انجمن در این دوره حامی معنوی اصفهان پلاست بود. برای دوره های بعدی نیز با اصفهان پلاست همکاری می کنید؟ 

بله مسلما. قصد انجمن این است که در فعالیت هایی از این دست (آموزشی، نمایشگاهی) که مرتبط با ارتقا اعضا است، مشارکت کنیم. حامی معنوی بودن کمترین کاری است که می شود در این زمینه انجام داد. 

بسپار- از هیات های خارجی چه خبر؟ 
من ندیدم. 

بسپار- انجمن ملی نتوانسته بود که حضور هیاتی خارجی را هماهنگ کند؟ 
مشارکت انجمن ملی در این حد نبود. ما دیر اقدام کردیم. البته معرفی کردیم اما برای این هماهنگی لازم بود از چند ماه قبل اقدام شود. می خواستیم چند هیات از پاکستان بیاوریم اما زمان کم بود. امیدوارم در دوره های آینده انجمن بتواند بیشتر مشارکت کند. 

بسپار- و در پایان؟ 

در کل فضا مثبت و مشارکت خیلی خوب بود. انجمن ها و نشریات فضای خوبی داشتند. امیدوارم این نمایشگاه ها پر رونق تر و اوضاع اقتصادی بهتر شود تا دوستان با دست پر از این نمایشگاه ها بروند. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا