اخبار

افزایش ترجیح جهانی به بسته‌بندی خلاقانه، بازار رندوم کوپلیمرهای PP را به جلو می راند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بازار هم بسپارهای اتفاقی پلی پروپیلن (PP random copolymer) تا سال 2024 به 9 میلیارد دلار خواهد رسید. طبق آخرین تحقیق انجام شده توسط Global Market Insights افزایش کاربرد این محصولات در ظروف نگه دارنده‌ی غذا دلیل اصلی رشد مصرف این ماده بوده است.

ظروف ساخته شده از هم بسپارهای اتفاقی پلی پروپیلن به حفظ ویژگی‌های متغیر غذای بسته‌بندی شده کمک بسیار زیادی می‌نماید. در سال 2015 کسب و کار ظروف نگه داری غذا درآمدی بالغ بر 110 میلیارد دلار را دارا بود و طبق پیش بینی‌ها بازار این بسته‌بندی‌های غذایی تا سال 2024 به 175 میلیارد دلار نیز خواهد رسید.

از طرف دیگر افزایش قدرت خرید مصرف کننده موجب رشد تقاضا برای غذاهای بسته‌بندی شده است. این رشد بازار بسته‌بندی مواد غذایی متعاقبا بر بازار هم بسپار اتفاقی پلی پروپیلن اثر چشمگیری خواهد گذاشت چراکه بخش بزرگی از این بازار متعلق به این هم بسپار می‌باشد.

مساله‌ی دیگری که به نیاز جهانی به مصرف این ماده دامن می‌زند، تغییر تمرکز مصرف کننده از بسته‌بندی‌های عادی به بسته‌بندی‌ها و طراحی‌های هنری و زیبا می‌باشد. مساله‌ی حائز اهمیت ماندگاری غذا در این بسته‌بندی‌های جذاب نیز هست.

علاوه بر این، در کشورهای توسعه یافته، افزایش درآمد حاصل از مواد بازیافتی خانواده‌ها منجر به توسعه‌ی اقتصادی و رشد بازار محصول مورد بررسی داشته است. این مساله در ملیت‌های BRIC به خوبی درک می‌شود. منظور از کشورهای BRIC کشورهای برزیل، روسیه، چین، هندوستان و آفریقای جنوبی می‌باشد. در این کشورها همیشه تلاش بر این است که حرکت به سمت آخرین دستاورهای اقتصادی نوین صورت پذیرد.

نفتا و اتیلن به عنوان دو ماده‌ی خام حاصل از نفت خام، به دلیل تغییرات قیمتی، موجب نوسان قیمت هم بسپار اتفاقی PP و تغییراتی در روند رشد آن می‌باشند. به عنوان مثال قیمت نفتا در سال 2009 به 500 دلار به ازای هر تن رسید. این عدد در سال 2010 به 900 دلار به ازای هر تن رسید. این تغییرات قیمتی نفت خام بر قیمت و بازار هم بسپار اتفاقی PP بسیار تاثیرگذار بود.

رشد تولید نوشیدنی‌های بر پایه‌ی آب میوه، آب طعم دار و شیر شاخه‌ی جدیدی از بسته‌بندی را در جهان ایجاد نمود. به علاوه، هم بسپار اتفاقی PP پتانسیل بسیار بالایی در جهت جایگزین کردن محصولاتی نظیر PET و شیشه را داراست. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا