اخبار

اختصاصی بسپار/ افزودنی جدید تاخیرانداز شعله برای مواد ترموپلاستیک

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت NeoGraf محصول جدید خود را با عنوان GrafGuard 280-50N معرفی کرد. این محصول بر پایه ی گرافیت صفحه ای است و در ساختار آن هالوژن وجود ندارد. شرکت Lakewood گرافیت مصرفی در این ماده را تولید کرده است. این شرکت در اهایو واقع است و تخصص آن تولید گرافیت های طبیعی و سنتزی است که در وسایل الکترونیکی، ساختمان سازی، حمل و نقل و سایر مواد مورد استفاده قرار می گیرد.

افزودنی GrafGuard 280-50N با هدف کاربرد در صنایع ساختمانی برای مواد ترموپلاستیکی که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرند طراحی شده است. این افزودنی به صورت بهینه در پلیمرهای ویژه ای با دمای فراوری بالا مانند کامپوزیت ها و مواد چند کاربردی با نقطه ی ذوب بالا به کار می رود. همچنین برای هر دو روش فراوری قالب گیری تزریقی و کاربردهای حرارتی کاربرد دارد.

اندازه ذرات GrafGuard 280-50N به اندازه مش 50 و یا 300 میکرون است. بر اساس ادعای NeoGraf این ماده می تواند تا دمای 280 درجه ی سانتیگراد را تحمل کند که بالاترین عدد در بین سایر مواد تجاری است. این ویژگی باعث می شود مصرف کننده بتواند فرمولاسیون خود را برای استفاده در دماهای بالا تنظیم کند. این کار باعث می شود تا در هنگام مواجهه با شعله لایه ای بزرگتر و با ضخامت بیشتر در مقابل آتش ایجاد شود. به همین دلیل حفاظت بیشتری در مقابل آتش ایجاد خواهد شد. در دمایی کمتر از 280 درجه، هیچ گازی از این ماده ساطع نشده و هیچ دودی ایجاد نمی شود.

Jeff Gough، مدیر تولید NeoGraf بیان می کند، GrafGuard 280-50N محصول جدید ماست که به مصرف کنندگان اجازه ی استفاده از سیستم های پلیمری بیشتری را می دهد. پلی پروپیلن، پلی استایرن، PET، نایلون و ABS سیستم هایی هستند که امکان استفاده از آن ها در حضور این افزودنی وجود دارد. مشتریان GrafGuard که از خشک کن برای از بین بردن رطوبت و حلال اضافی استفاده می کنند می دانند که معمولا دمای خشک کن، بیشینه ی دمایی است که در صورت استفاده از محصولات GrafGuard می توانند به پوشش اعمال کنند. اگر این افراد نیاز داشته باشند که از دمای بالاتری برای حذف حلال و رطوبت استفاده کنند می توانند از افزودنی GrafGuard 280-50N استفاده کنند.

بر اساس سیستم پلیمری، دمای فرایند باید بالاتر از دمای ذوب پلیمر باشد و این درحالی است که بسیاری از پلیمرهای ترموپلاستیک دمای ذوبی بالاتر از 220 درجه ی سانتیگراد دارند. پیش از تولید GrafGuard 250-50N، این موضوع برای بسیاری از شرکت ها یک مشکل جدی بود. این افزودنی جدید در این دماها و حتی بالاتر از آن ها مقاوم بوده و تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده است.این موضوع به مشتریان این امکان را می دهد که پارامترهای فرایندی خود را با دست بازتری انتخاب کنند و به راحتی از GrafGuard 280-50N به عنوان عامل تاخیر انداز شعله در فرمولاسیون خود استفاده کنند.

Gough همچنین بیان می کند، موادی در بازار وجود دارند که می-توانند با این افزودنی جدید رقابت کنند. ولی بیشتر آن ها بیش از دمای 250 درجه ی سانتیگراد را نمی توانند تحمل کنند. به همین دلیل نمی توان از آن ها در کاربردهایی که با دمای بالاتر سر و کار دارند استفاده کرد. می توان از منیزیم هیدروکسید به عنوان ماده ی هم افزا در کنار GrafGuard 280-50N استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا