اخبار

اقتصاد مدور چیست؟ و ماشین آلات لاستیک و پلاستیک چه نقشی در آن دارند؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، در تاریخ 19 اکتبر 2017، انجمن ماشین آلات لاستیک و پلاستیک در آلمان (VDMA) با شرکت های EREMA، KraussMaffei Berstorff، Wittmann Battenfeld و Sumitomo (SHI) Demag در نمایشگاه بین المللی فرآیندهای پلاستیکی Fakuma واقع در فرانکفورت به همراه نمایندگان سایر مطبوعات دیدار کرد. در این دیدار Thorsten Kühmann مدیر اجرایی VDMA از رویکرد این شرکت ها در مورد اقتصاد مدور سوال کرده و در مورد اینکه چرا این مفهوم تا این اندازه برای آن ها مهم است صحبت کرده است.

انجمن ماشین آلات لاستیک و پلاستیک در آلمان و اعضای آن در تابستان سال 2017 این مفهوم را در دستور کار خود قرار دادند. برای این کار دلایل بی شماری وجود دارد. پلاستیک ها منابع بسیار مهمی تلقی شده که می تواند به طرق مختلف تحت بازیافت قرار گیرد. با این وجود پتانسیل موجود در بازیافت پلاستیک ها همچنان در حداکثر ظرفیت خود قرار ندارد. در حال حاضر تمرکز تولید محصولات پلاستیکی بر مصرف کننده ی نهایی تمرکز دارد و در واقع پلاستیک بیشتر مشکل محسوب می شود تا رفع کننده ی مشکل. به عنوان مثال پلاستیک ها یکی از دلایل اصلی آلودگی های دریایی شناخته می شوند. استفاده ی سودمند از محصولات پلاستیکی و قابلیت بازیافت آن ها به وضوح توسط عموم مردم صحبت نمی شود. از طرفی محصولات پلاستیکی تولیدی از مواد بازیافتی مقبولیت خوبی از طرف مصرف کنندگان دریافت کرده اند. از طرف دیگر بهبود تصویر پلاستیک ها در دید عموم مساله ای است که مورد توجه سازندگان ماشین آلات نیز قرار گرفته است.

سازندگان ماشین آلات لاستیکی و پلاستیکی مایلند نشان دهند که به حفظ منابع علاقمند بوده و به مفهوم ایجاد پایداری Blue Competence پایبند می باشند. آن ها نه تنها با مواد با توجه کامل رفتار می کنند، بلکه در برخورد با مشتریان و فرآیندکاران راه حل های فنی جذاب و اقتصادی را ارائه می دهند.

طبق توضیحات ارائه شده توسط Kühmann: ” نمایشگاه Fakuma موقعیت بسیار خوبی را برای ارائه ی کاربردهای بی شمار فراهم کرده که می تواند نقش بسزایی را در اقتصاد مدور بازی کند. این مفهوم نه تنها منجر به ذخیره ی موادی می شود، بلکه نقش بسزایی را در ذخیره ی انرژی بازی کرده و استفاده ی موثر از آن را باعث می شود. ما همچنین مایل هستیم تا تعیین نماییم که بازیافت پلاستیک قادر به انجام چه کارهایی بوده و محصولات با چه کیفیتی می توانند از مواد بازیافتی ساخته شوند.

سازندگان ماشین آلات آینده ی اقتصاد مدور را در تعامل همه ی دست اندر کاران صنعت پلاستیک، فرآیندکاران و سازندگان مواد خام می بینند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا