اخبار

امروز نخستین همایش ملی چاپ سه بعدی آغاز به کار کرد

بسپار می نویسد،  اولین همایش ملی چاپ سه بعدی با رویکرد دانش افزایی امروز 3 آذر ماه در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران آغاز به کار کرد.

 دبیر اولین همایش ملی چاپ سه بعدی روز چهارشنبه در مراسم گشایش این رویداد علمی تخصصی گفت: با توجه به خلا و کمبودی که در زمینه تحقیقات چاپ سه بعدی در کشور احساس می شد، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی از حدود یکسال قبل نسبت به راه اندازی تشکیل هسته ساخت برهم افزا یا چاپ سه بعدی اقدام کرد که این هسته پژوهشی با مشارکت 8 عضو هیات علمی پژوهشگاه درحال فعالیت است.
دکتر 'صمد مومن بالله' تاسیس آزمایشگاه چاپ سه بعدی و تولید فیلامنت های مورد مصرف در این فناوری، برگزاری اولین مسابقات دانشجویی در زمینه چاپ سه بعدی را از جمله اقدامات انجام شده در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران طی یکسال گذشته در این حوزه برشمرد.

مومن بالله افزود: اولین مسابقه دانشجویی چاپ سه بعدی تابستان گذشته در سطح پژوهشگاه پلیمر برگزار شد و امروز همزمان با برگزاری اولین همایش ملی چاپ سه بعدی، شاهد رقابت دانشجویان در سطح ملی هستیم به طوری که دانشجویانی از دانشگاه تهران، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، شهید بهشتی، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی، واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد و واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد در این مسابقات حضور یافته اند.
به گفته وی، 17 طرح پل (با استفاده از مواد پلیمری و چاپ سه بعدی) و 45 طرح کاربردی – هنری در این مسابقه دانشجویی ارائه شده است که برگزیدگان آنها در مراسم اختتامیه همایش معرفی خواهند شد.


همزمان با برگزاری اولین همایش ملی چاپ سه بعدی، نمایشگاهی از دستاوردها و محصولات شرکت های ایرانی فعال در این عرصه نیز در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برپا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا