اخبار

امروز و در پنجمین همایش ملی رنگ های ترافیکی چه گذشت؟

بسپار/ ایران پلیمر  بنا به گزارش خبرنگار گروه رسانه ای بسپار پنجمین همایش ملی رنگ های ترافیکی امروز 14 آذر ماه در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار شد.  محور های سخنرانی در این همایش عبارت بودند از ضرورت تدوین برنامه جامع مدیریت مدیریت خط کشی های ترافیکی در محورهای برون شهری و معابر درون شهری، کاربرد رنگ در ایمنی ترافیک، وضعیت خط کشی راه ها در کشور و انتظارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رنگ های ترافیکی و محیط زیست، معرفی دستورالعمل بروز رسانی شده مشخصات فنی ( عمومی و اختصاصی) انواع رنگ های ترافیکی، دلائل سیاه شدگی خطوط ترافیکی مطالعه موردی در شهر تهران، امکان سنجی بکارگیری قراردادهای عملکرد محور در اجرای خط کشی  بزرگراه های شهر تهران، معرفی تازه ها در خط کشی ها و علائم ایمنی، تحلیل حساسیت عرض جاروب شده با توجه به ویژگی های هندسی میدان و خودروی طرح، تاثیر هوازدگی بر چرک پذیری پوشش های ترافیکی سرد و دو جزیی، بررسی انتخاب رنگ در اصلاح رفتار رانندگی کاربران ترافیکی، بهبود مقاومت در برابر چرک پذیری رنگ های گرم ترافیکی فتو کاتالیست، تهیه پوشش های آب پایه با بکارگیری رزین اکریلیک امولسیونی حاوی نانوذرات  دی اکسید تیتانیوم اصلاح شده با گلیسیدیل متاکریلات.

همچنین توسط شرکت ریف ایران به صورت عملی اجرای خط کشی های ترافیکی ( اجرای طرح پیش ساخته رنگ کرم، اجرای خط کشی دو جزیی محوری دستگاهی و خط کشی بلوک عابر به روش استمپ آسفالت پلیمری) در محوطه پژوهشگاه پلیمر انجام شد که با استقبال بازدیدکنندگان روبرو بود. در حاشیه این همایش نمایشگاه جانبی نیز با حضور تعدادی از شرکت های صنعت رنگ و رزین از جمله گروه صنعتی تحقیقاتی مترا، سیبا پلیمر البرز، رنگ روناس، خاک و پی آرکا، ریف ایران، سفیران پوشش سیرنگ یاسین، انجمن پلیمر و شیمی ایران و گروه مجلات بسپار …برگزار شد که در میان سخنرانی ها، حاضرین در همایش به بحث و تبادل نظر با مسئولین این غرفه ها می پرداختند. گزارش کامل این رویداد را در شماره آتی پوشرنگ خواهید خواند

یکی از جالبترین سخنرانی های مطرح شده مربوط به دکتر شهلا پازوکی بود که با ارایه ای درخور مورد توجه حضار قرار گرفت. موضوع این سخنرانی به دلایل سیاه شدگی خطوط ترافیکی مربوط بود که گذشته از جنس اسفالت، رنگ، اعمال رنگ و فرمولاسیون کار موراد جالبی را در این خصوص مطرح کرد از جمله رد لاستیک ها، عبور و مرور ماشین های حمل زباله، میزان عبور و مرور از سمت های مختلف، بارندگی ها و عوامل محیطی. سیاه شدگی خطوط نیز از جمله مواردی است که در ایمنی عبور و مرور اهمیت زیادی دارد. گذشته از اینکه سیاه شدن خطوط باید مجددا سفید شوند و هزینه زیادی دارد باید دلایل این امر شناخته شود تا به راهکارهای بهتری رسید. روشی که برای این کار نیز در نظر گرفته شده کل نظارت های در اختیار مثل کیفیت رنگ، اجرا، بازرسی های دوره ای و …را به کار گرفتیم. اولین مورد جنس اسفالت کیفیت نامناسب ان است که معضل بزرگی به شمار می اید. عدم توجه به اجرای صحیح اسفالت باعث بروز مشکلات بعدی می شود. مشکل دیگری اعمال رنگ بروی سطح اسفالت است که عدم اعمال صحیح باعث دانه دار شدن سطح می شود و این عامل نیز سبب جذب بیشتر الودگی ها بروی سطح می شود.
بحث دیگر گلاسبید شیشه ای است که گاها مشکلات زیادی را بدنبال دارد. مصرف زیاد دانه های شیشه ای باعث جذب بیشتر می شود و علاوه بر کیفیت نحوه اجرا بسیار مهم است.

 

(این گزارش تکمیل می شود …)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا