اخبار

امضای سه سند مشترک بین ایران و ترکیه

بسپار/ایران پلیمر مدیرعامل شرکت راه‌آهن از امضای ۳ سند مشترک بین ایران و ترکیه خبر داد و اظهار کرد که این توافق در راستای به حداکثر رساندن ظرفیت حمل بار و مسافر بین دو کشور به امضاء رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی، به‌منظور افزایش همکاری‌های ریلی بین دو کشور ایران و ترکیه، سه سند مشترک را در راستای به حداکثر رساندن ظرفیت حمل بار و مسافر بین دو کشور به امضاء رساند.

رسولی بر ضرورت گسترش همکاری‌های ریلی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و ترکیه تأکید کرد و افزود: طی تفاهم و همکاری‌های فی‌مابین، در حوزه راه‌آهن، ما رکورد حمل بار را در شرایط کرونا شکسته‌ایم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار کرد: طی ۹ ماه سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار تن جابه‌جایی بار داشته‌ایم که این میزان تا پایان سال به ۶۰۰ هزار تن خواهد رسید و این یک رکورد بسیار خوبی است.

وی از توافق با طرف ترکیه‌ای به‌منظور تقویت کریدور شرق به غرب؛ از چین، افغانستان، پاکستان به ترکیه از طریق کشورمان خبر داد و تصریح کرد: به امید خدا هم مسیر چین به اروپا از شاخه جنوبی و هم ترکیه – افغانستان و ترکیه – پاکستان و همین‌طور اتصال بنادر جنوبی ایران به ترکیه موضوعاتی است که با امضای این سند، سرعت خواهند گرفت و عملیاتی خواهند شد.

رسولی تأکید کرد: انتظار می‌رود که کریدور فرا ملی موسوم به خط آهن استانبول – تهران – اسلام‌آباد با اتصال راه‌آهن بین چین و ترکیه به پروژه راه جدید چین متصل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا