ایران پلاست فرصتی برای تشویق تولیدکنندگان داخلی به صادرات است
بسپار می نویسد، معاون بازرگانی پتروشیمی آبادان، نمایشگاه ایران پلاست را از نظر تبادل اطلاعات ارزنده توصیف کرد و گفت نمایشگاه ایران پلاست باید فرصتی فراهم کند تا شرکتهای جدید ضمن معرفی خود بتوانند در یک رابطه نزدیک با هم ، از طریق تبادل اطلاعات و کسب شناخت بیشتر از ظرفیتها و قابلیتهای فعالان این صنعت در سطح داخلی و خارجی، هم در زمینه فروش داخلی موفق باشندو هم برای صادرات خیز بردارند.
محمدرضا بانکی معاون بازرگانی پتروشیمی آبادان درباره نقش توسعه ای پتروشیمیها در رونق صنایع تکمیلی تصریح کرد که دو حوزه بالادست و تکمیلی در صنعت پتروشیمی مثل یک تیم هستند. تیم ملی خوب ، در کشورهایی شکل می گیرد که باشگاههای خوبی در آن فعال باشند. هر چه به حوزه بالادست نزدیک تر میشویم به ابعاد ملی این صنعت نزدیک تر میشویم.
اقتصادی موفق است که همه اجزای زنجیره اقتصادی در بخش کلان و خرد موفق باشند. به نظر من .صنایع تکمیلی موفق ، حاصل صنایع بالادست موفق هستند و به عقیده بنده یک رابطه تنگاتنگ و مستقیم میان این دو هست.
معاونت بازرگانی پتروشیمی آبادان در کارکردهای نمایشگاه گفت: بخشی از اهداف نمایشگاه معرفی شرکتهای جدید ، نوآوریها و محصولات تازه است. همچنین نمایشگاه فرصتی فراهم میکند تا رابطه نزدیکتری میان شرکت ها پدید امده و از این راه به بتبادل اطلاعات و کسب شناخت بیشتر از ظرفیتها و قابلیتهای فعالان این صنعت چه در زمینه فروش داخلی چه در زمینه صادرات کمک شود.
وی می افزاید : ایران پلاست باید بتواند به بهترین شکل ممکن ، قابلیتها و زمینههای صادراتی صنعت پتروشیمی ایران را به شرکتهای بزرگ نشان دهد. از طرفی باید بتواند ظرفیتهای و فرصت های سرمایه گذاری را برای علاقمندان تبیین کند.برنامه ریزان نمایشگاه باید برای جذب سرمایهگذاری خارجی، سیاستهای کاربردی و اجرایی خوبی را طراحی و دنبال کنند.
بانکی معتقد است که صنعت پتروشیمی و پلاستیک به تعادل واردات و صادرات نیازمند است. یعنی در کنار توازن بازار داخل، باید به بازار صادراتی هم بیاندیشید و برای توسعه آن برنامههای راهبردی داشت.