اخبار

ایران می گوید: تا سال ۲۰۲۵ بزرگترین تولیدکننده پتروشیمی در خاورمیانه هستیم

بسپار به نقل از پتروتحلیل می نویسد، مدیر اجرایی و بازرگانی شرکت پلی پروپیلن جم در کنفرانس پتروشیمی ChemObris  که در اروپا برگزار شد، گفت: ایران تا سال ۲۰۲۵ بزرگترین تولیدکننده پتروشیمی در خاورمیانه خواهد شد.

کامبیر میرکریمی مدیر اجرایی و بازرگانی شرکت پلی پروپیلن جم در این کنفرانس که در هتل هیلتون در آمستردام و در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ برگزار شد گفت: با توجه به ذخایر گاز و نفت فراوان ایران بخش پتروشیمی این کشور برتری هایی در تولید اتان، پروپان، اولفین و متانول دارد.

میرکریمی همچنین گزارش داد که ایران قصد دارد پس از برداشته شدن تحریم ها از طریق تولید بیشتر میزان مبادلات خود را افزایش دهد.

وی گزارش داد: با توجه به دسترسی سریع ایران به سوخت و دارا بودن بیشترین منابع گازی و با قرار داشتن در رتبه چهارم ذخایر نفتی در جهان این کشور با راه اندازی کارخانه های جدیدی با ظرفیت تولید ۱۸۰ میلیون تن در سال خواهد توانست تا سال ۲۰۲۵ به بزرگترین تولید کننده پتروشیمی در خاورمیانه تبدیل شود.

وی تاکید کرد: ایران قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به ظرفیت تولید ۶۰ میلیون تن در سال اتیلنِ تولید شده با گاز اتان دست یابد.
میرکریمی اضافه کرد: ایران در صدد است تا سال ۲۰۱۷ و در پی راه اندازی کارخانه های جدید که در مجموع ظرفیت تولید ۴ میلیون تن پلی اتیلن را دارا هستند، سهم خود از تولید جهانی این محصول را افزایش دهد.

در این میان پیش بینی می شود که این کشور تا سال ۲۰۱۷ کارخانه جدید تولید پلی پروپیلن با ظرفیت ۷۵۰ هزار تن در سال را راه اندازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا