اخبار

ایران پلاست صبح امروز با حضور وزیر نفت افتتاح شد/ شعار نمایشگاه کسب و کار جهانی!

بسپار/ ایران پلیمر صبح امروز با حضور وزیر نفت و معاون وی در امور پتروشیمی نوروززاده دوازدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست افتتاح شد. 

 

در این مراسم که نزدیک به سالن های 8  و 9 (محل استقرار مجتمع های پتروشیمی و با بریدن روبان برگزار و سخنرانی انجام نشد، جو نفتی حاکم بود و زنگنه در پاسخ به سوالی در خصوص شکایت صنایع پایین دستی معتقد بود: موضوع مشکلات تامین مواد اولیه واحدها ارتباطی به وزارتخانه ما و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ندارد. در واقع ما موظف به عرضه محصولات با نرخ مصوب در بورس هستیم که این کار را هم می کنیم. اما در حال حاضر این بخشش رانتی است. به عنوان مثال ما سال گذشته 250 هزارتن PET در بورس عرضه کردیم که این مقدار در سال جاری به یک میلیون تن رسیده است! تقاضاها رانتی است. 

وی البته راه حلی هم برای برون رفت از این وضعیت نداشت و اذعان کرد که اجرای سازوکارهای اجرایی اصلاحی سخت است.

 

دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‎المللی ایران پلاست، با شعار “رونق کسب و کار جهانی” برپا شده است.

به گفته ستاد نمایشگاه، نمایندگانی از ۱۵ کشور شامل آلمان، ایتالیا، سوئیس، اتریش، قبرس، بلژیک، صربستان، تایلند، یونان، هند، هلند، ترکیه، چین، تایوان و کره جنوبی در این دوره از نمایشگاه مشارکت کرده اند و بیش از ۲۳۰ تاجر و ۱۵ هیات اقتصادی از ۱۳ کشور خارجی از جمله عراق، جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، تونس، کنیا، هند و سریلانکا در نمایشگاه میهمان هستند.

همچنین ۲۲ کشور شامل سوریه، امارات متحده عربی، چین، قزاقستان، اوکراین، ازبکستان، ترکیه، ارمنستان، عراق، افغانستان، روسیه، غنا، کنیا، تانزانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، رومانی، اسپانیا، کانادا و کلمبیا در این دوره از نمایشگاه دارای بازدیدکننده انفرادی هستند (انرژی امروز).

 

این نمایشگاه از امروز تا 5ام مهرماه برپاست. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا