اخبار

بازار بسپارهای زیست تخریب پذیر با 21 درصد رشد تا سال 2020 به 5/18 میلیارد دلار می‌رسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بازار بسپارهای زیست تخریب پذیر در سال 2014 حدود 1/68 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. طبق گزارش منتشر شده از Zion Market Research انتظار می‌رود بازار این محصولات تا سال 2020 با شاخص رشد 21 درصدی به 5/18 میلیارد دلار در سراسر دنیا برسد.

بسپارهای زیست تخریب پذیر، انواعی بوده که می‌توانند با قرارگیری در طبیعت به راحتی به اجزای ساده تری تجزیه شده و مجددا مورد استفاده قرار گیرند. بسپارهای زیست تخریب پذیر غیر سمی و دوستدار محیط زیست بوده و می‌توانند یکپارچگی خود را تا زمان بازیافت شدن حفظ نمایند. حتی سرعت تجزیه و تخریب این مواد نیز قابل تنظیم می‌باشد.

تخریب بسپارهای زیستی معمولا توسط میکروارگانیسم‌ها صورت می‌گیرد. این مواد موجب تجزیه‌ی بسپارهای طبیعی شده و آن‌ها را به دی اکسید کربن، آب و زیست توده (Biomass) تبدیل می‌نمایند.

از لحاظ جغرافیایی اروپا بیشترین سهم بازار بسپارهای زیست تخریب پذیر را در سال 2014 از آن خود کرد. این مساله به دلیل تمرکز منحصر به فرد کشورهای همچون آلمان و هلند روی صنعت و تولید سبز بود.

از جمله مهم ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی بسپارهای زیست تخریب پذیر می‌توان به BASF، BIOTEC GmbH& Co، Cereplast، Metabolix Inc و FP International در بین سایرین اشاره کرد. این شرکت‌ها تمرکز منحصر به فردی بر بخش تحقیق وتوسعه‌ی خود در زمینه‌ی گسترش محصولات زیست تخریب پذیر داشته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا