اخبار

بازار جهانی بطری های شیر نوزادان تا سال 2025

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق بررسی آخرین گزارش های آماری توسط Transparency Market Research و انتشار گزارش جامعی با عنوان “بازار جهانی بطری های شیر نوزادان”، بازار جهانی این محصولات در سال 2017 با ارزشی معادل  2469/9 میلیون دلار اعلام شده و انتظار می رود تا سال 2025 با داشتن شاخص رشد CAGR تا 4/7 درصد رشد داشته باشد.

این بطری ها عمدتا از پلی کربنات ساخته شده که استفاده از ماده ی خطرناک بیس فنل A در آن مرسوم می باشد. میزان خطر استفاده ازاین ماده تا حدی است که بسیاری از دولت ها استفاده از آن را ممنوع اعلام کرده اند. این مساله می تواند به عنوان مانعی در جهت رشد این محصولات محسوب شود.

از لحاظ نوع ماده ی مصرفی بازار این ماده به بخش های مختلف پلاستیک ها، سیلیکون ها، شیشه ها و فولاد ضد زنگ تقسیم بندی می شود. در بین این مواد پلاستیک ها با اکتساب سهم بازار 6/63 درصدی بیشتری مصرف را به خود اختصاص داده اند.

بطری های شیر ایمن و راحت روز به روز جایگاه های بیشتری را در قفسه های فروشگاه‌ها کسب می کنند. با وجود ارجحیت شیر مادر و تذکر پزشکان به مزایای آن، بسیاری از مواقع نیاز است تا علاوه بر شیر، مایعات دیگری نظیر آب و یا فرمول بندی خاصی از مایعات به نوزادان داده شود.

میزان نیاز به این بطری ها تا حدی بوده است که طراحان را به سمت نیازهای نوزادان معطوف کرده است. در حال حاضر تولیدات این بطری ها به نحوی است که در عین سبک بودن میزان جریان مایع از آن ها متفاوت می باشد. گاهی برای نوزادان تازه متولد شده نیاز است که سرعت عبور مایع کمتر باشد در حالی که پس از رشد نیاز دارند تا مقدار مایع سریعتر و بیشتری به بدن آن ها برسد.

نکته ی حائز اهمیت دیگر در تولید این محصولات جریان هوای مناسب جهت جلوگیری از به دام افتادن حباب های هوا درون مایع داخل بطری می باشد. نکته ی مهم دیگر در طراحی بطری های شیر آسانی شسته شدن و تمیز کردن آن ها می باشد.

در بین کشورهای مختلف چین بیشترین مصرف این محصولات را تا کنون به خود اختصاص داده است. عمده دلیل رشد مصرف این محصولات افزایش مشغله ی مادران و کاهش وقت آن ها برای تغذیه ی نوزادان با شیر مادر می باشد.

مهم ترین شرکت های تولیدکننده ی این محصولات در زیر نام برده شده اند:

Philips AVENT, Artsana USA Inc., Novatex North America, Linyi Shansong Biological, Mayborn Group, Handi-Craft Company, Munchkin Inc., Tupperware, BABISIL, Pigeon India Pvt. Ltd, Narula Overseas Industries Pvt. Ltd., Bonny Baby Care Pvt. Limited, Wuxi New Swiss Baby Products Co., Ltd., Alpha Baby Care Co., Ltd., Paul Manufacturing Company, Narang Plastics, Chemco Group, Linco Baby Merchandise Work's Co., Ltd., Farlin and Vital Baby.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا