اخبار

بازار جهانی پلاستیک های تقویت شده با الیاف کربن تا سال 2022 رو به رشد است

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، بازار جهانی چندسازه های پلاستیکی تقویت شده با الیاف شیشه یا همان GFRP در سال 2017 به 43/93 میلیارد دلار رسید. انتظار می رود با داشتن شاخص رشد CAGR در حدود 6/4 درصد بازار این مواد تا سال 2022 به 59/87 میلیارد دلار برسد.

بازار این مواد رشد خود را مدیون خواصی نظیر استحکام زیاد، خزش عالی، اکسید شدن، مقاومت در برابر خوردگی و چگالی اندک می باشد.

دلیل اصلی رشد بازار این مواد به دلیل استفاده از آن ها در حمل و نقل، انرژی بادی، تانک ها و لوله ها، ساخت و ساز و زیرساخت و سایر صنایع نهایی می باشد.

بر اساس نوع رزین، بخش پلی استر بیشترین رشد ممکن را به خود اختصاص می دهد. این رشد چه از لحاظ حجمی و چه از لحاظ ارزشی طی سال های نام برده بیشترین خواهد بود. در مقایسه با سایر رزین ها، این رزین به دلیل قیمت کمتر در مقایسه با سایرین و مقاومت بسیار خوب در برابرخوردگی برای کاربردهای آمایش آبی بسیار ایده آل است.

به دلیل وزن کم، چندسازه هایGFRP به عنوان جایگزین های آلمینیوم و استیل در کاربرهای حمل و نقلی مورد استفاده قرار می گیرند. وزن این مواد 15 تا 20 درصد از فلزات سنتی کمتر بوده به همین دلیل قادر است وزن یک خودرو را تا 60 درصد کاهش دهد. این کاهش وزن از مصرف سوخت کاسته و رهایش کربن را در محیط زیست به مقدار چشم گیری کم می نماید.

در بین مناطق مختلف، کشورهای آسیا اقیانوسیه بیشترین مصرف این ماده را به خود اختصاص داده اند. دلیل مصرف بیشتر رشد استفاده از انرژی بادی در کشورهایی نظیر چین، ژاپن و هند می باشد. این کشورها در سال های اخیر تلاش بسیار زیادی برای استفاده از منابع تجدیدپذیر برای تولید انرژی نموده اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا