اخبار

بازار لوله‌های گرمانرم تقویت شده تا سال 2022 تا 3/31 درصد رشد خواهد کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،  لوله‌های گرمانرم تقویت شده یا RTP یک مفهوم عمومی بوده و به لوله‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از الیاف سنتزی نظیر شیشه، آرامید یا کربن ساخته شده، شامل سه لایه بوده و به عنوان یک آمیزه‌ی پلاستیکی در کاربردهای فشار بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
لایه‌ی خارجی می‌تواند بر اساس نوع مصرف و کاربرد دارای رنگ سفید (مخصوص کاربردهای روی سطح زمین مقاوم در برابر اشعه‌ی فرابنفش) یا سیاه (مخصوص کاربردهای زیرزمین ) باشد. 
لایه‌ی میانی همانند یک نوار تقویت شده با مواد تقویت کننده آمیزه سازی می‌شود. این لایه می‌تواند الیاف پلی استر یا الیاف آرامید باشد. برای اتصال این لوله‌ها معمولا انواع مختلفی از اتصالات نظیر اتصالات گردنی، اتصالات جفت کننده‌ی برخط و اتصالات لبه دار استفاده می‌شود.
دمای کاربردی لوله‌های RTP معمولا از 42- درجه‌ی سلسیوس تا 135+ درجه می‌باشد. حداکثر فشار ممکن روی این لوله‌ها می‌تواند به 32 مگاپاسگال برسد. لوله‌های RTP معمولا برای کاربردهای نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
بازار جهانی لوله‌های RTP از 48/5860 میلیون دلار در سال 2016 به 7116 میلیون دلار تا سال 2022 رسیده و طبق محاسبات انجام شده توسط Orbis Research شاخص رشد CAGR معادل با 3/31 درصد را دارا خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا