اخبار

بازار پارازایلن تا سال 2022 رشد پایداری خواهد داشت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش منتشر شده از Persistence Market Research بازار جهانی پارازایلن تا سال 2022 به 81/02 میلیارد دلار رسیده و نسبت به ارزش خود در سال 2016 شاخص رشد CGAR معادل با 12/05 درصد را دارا خواهد بود.

بازار جهانی پارازایلن  از لحاظ کاربردی می‌تواند به بخش‌های مختلفی از جمله دی متیل ترفتالات (DMT)، ترفتالیک اسید خالص (PTA)، دی بوتیل فتالات زایلن (Di-PX) و سایر کاربردها تقسیم بندی نمود. از بین این کاربردهای معرفی شده PTA بزرگترین سهم بازار را در سال 2013 به خود اختصاص داده است. دلیل این موضوع استفاده بی اندازه از این ماده در زنجیره‌ی پلی استر می‌باشد. از طرف دیگر بیشترین رشد مصرف به کاربرد DMT تعلق دارد.

در سال‌های اخیر رشد کاربرد پارازایلن به دلیل استفاده‌ی بی اندازه از آن در تولیداتی نظیر بطری‌های PET می‌باشد. اگرچه استفاده از پارازایلن در چنین کاربردهایی سنتی محسوب می‌شود و تعداد تولیدکنندگانی که هنوز از این روش استفاده می‌کنند بسیار محدود می‌باشند.

استفاده از PTA در تولید زنجیرهای پلی استری مهم ترین عامل کلیدی در رشد مصرف مصرف پارازایلن می‌باشد. به طوریکه بیش از دو سوم پارازایلن تولیدی در ساخت پلی استر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، افزایش نیاز به رزین‌های بطری‌های PET به دلیل افزایش تولید آن‌ها برای کاربردهای نوشیدنی‌های غیر الکلی و آب‌های معدنی بازار مصرف پارازایلن را به پیش می‌راند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا