اخبار

بازار پوشش‌های زیستی به چه سمت و سویی در حرکت است؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق بررسی‌ها و تخمین‌های انجام شده توسط, Global Market Insights Inc اندازه‌‌ی بازار پوشش‌های زیستی تا سال 2024 به 1/3 میلیارد دلار خواهد رسید. تغییر تمایلات مصرف‌کنندگان و افزایش علاقه‌ی آن‌ها به مصرف محصولات دوست‌دار محیط‌زیست و مصرف مواد مقرون به صرفه در بسته‌بندی‌ها اندازه بازار پوشش‌های زیستی را افزایش خواهد داد. 
این پوشش‌های زیستی به صورت خالص یا‌ترکیبی از لیپیدها، پروتئین‌ها و پلی ساکاریدها استخراج می‌شوند. آنتی اکسیدان‌ها، عوامل ضد میکروبی و رنگدانه‌ها حین فرآیند تولید به این مواد اضافه شده تا خواص محصول را بهبود بخشد. بخش بازار پوشش‌های زیستی پایه نشاسته‌ای نزدیک به 5/11 درصد کل بازار را در اختیار خود دارد. دامنه کاربرد قوی در بسته‌بندی‌های معمول و صنعت کیف‌های پزشکی نیز در آینده‌‌ی نزدیک موجب به پیش رانده شدن این صنعت خواهد شد. 
انعطاف پذیری زیاد، عبور پذیری اندک بخار آب و استحکام مکانیکی جزو خواص کلیدی این محصولات بوده که موجب بزرگتر شدن اندازه‌‌ی بازار آن در سال‌های اخیر شده و ادامه نیز خواهد یافت. 
استفاده از مواد زیست تخریب پذیر و تجدیدپذیر عملا مواد اضافی در فرآیند تولید باقی نگذاشته و بنابراین فرآیند تولید را بهبود خواهد داد. این محصولات نه تنها در بسته بندی بلکه در خودروسازی، تولیدات الکترونیک و صنایع عمومی نیز کاربرد خواهند داشت.
بازار پوشش‌های پلی اورتان زیست پایه در کاربردهای خودروسازی نزدیک به 6 درصد رشد را نشان خواهد داد. این ماده غالبا در پوشش دهی تجهیزات داخلی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
مواد کلیدی مصرفی نشاسته، کیتوسان، پروتئین سویا و پلی لاکتیک اسید در فرآیندهای تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


[EasyDNNnewsLink|255]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا