اخبار

بازار کیسه‌های زباله در اروپا تا سال 2026 به چند میلیارد دلار می رسد؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، پس از بحران‌های چندگانه‌ای که در اروپا به دلیل مشکلات حاصل از زباله اتفاق افتاد، اتحادیه‌ی اروپا در تلاش است تا اطمینان حاصل کند تمامی زباله‌های تولید شده در سراسر اروپا در کیسه‌های در بسته و محکم یکبارمصرف قرار می‌گیرند.

 با تغییر نوع زندگی و افزایش شهرنشینی در سراسر کشورهای اروپایی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی رشد چشمگیری پیدا کرده است. این مساله به دلیل آگاهی مردم از خطراتی است که زباله می‌تواند  برای سلامتی انسان‌ها ایجاد نماید. 
طبق آخرین تحقیقات صورت گرفته توسط Future Market Insights در مورد بازار کیسه‌های پلاستیکی، پیش بینی شده بود در سال 2016 ارزش این محصولات به 1/5 میلیارد دلار می‌رسد. این گزارش همچنین پیش بینی کرده بود ارزش این محصولات تا سال 2026 با شاخص رشد CAGR حدود 5 درصد به 2/52 میلیارد دلار برسد. در این گزارش همچنین پیش بینی شده بود حجم مصرفی کیسه‌های زباله تا سال 2026 با رشد 3/7 درصدی همراه باشد.


طبق اطلاعاتی که در این گزارش آمده است، قوانین مدیریت پسماند (Waste managment) ارائه شده توسط اتحادیه‌ی اروپا به طور کلی استفاده از این کیسه‌های پلاستیکی را مناسب نمی‌داند. آژانس محیط زیست اروپا قوانین بسیار سخت گیرانه‌ای در مورد مصرف کیسه‌های پلاستیکی و پلی اتیلنی خصوصا در چنین کاربردهای پرمصرفی قرار داده است. به همین دلیل ابهاماتی در مورد مدیریت پسماند برای شهروندان اروپایی ایجاد شده است. علاوه بر این، طی دهه‌های گذشته بسیاری از مکان‌های دفن زباله در سراسر اروپا بسته شده و در مواردی منجر به ظهور اعتصاب رفتگران نیز گشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا