اخبار

اختصاصی بسپار/ تولید باله ی تخته  موج سواری از رزین اپوکسی پایه زیستی شرکت SICOMIN

گروه ترجمه وتولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت Sicomin که در Châteauneuf les Martigues فرانسه واقع است با Sonntag Fins همکاری خود را آغاز کرده است.Sonntag Fins از شرکت های متخصص در زمینه ی تولید باله ی تخته ی موج سواری است. طی این همکاری Sonntag Fins باله های خود را با استفاده از رزین اپوکسی پایه زیستی به نام GreenPoxy 33 تولید شرکت Sicomin تولید می کند. موج سواران سرعتی و یا تفریحی می توانند با اطمینان از سرعت، پایداری و عملکرد این مواد، باله ی مورد نظر خود را سفارش دهند.
Sonntag Fins تاکید زیادی بر عملکرد محصولات خود دارد و به همین دلیل تلاش می کند از مواد اولیه ی با کیفیتی برای محصولات خود استفاده کند. این شرکت برای تهیه ی مواد اولیه ی خود به Time Out Composite که از توزیع کنندگان محصولات Sicomin در آلمان است مراجعه کرد. هدف Sonntag ایجاد یک سیستم رزین جدید برای کاهش زمان تولید و بهبود محصول نهایی بود. در ابتدا محصول Sicomin’s SR1280 خریداری شد و توسط Sonntag مورد ارزیابی قرار گرفت. بر اساس گزارش این شرکت استفاده از این رزین مدت زمان تولید محصولات را کاهش داده و همچنین کیفیت و ویژگی های مورد نظر را ایجاد می کند.
با این وجود، Sonntag و Time Out Composite مجدد فرایند تولید محصول را بررسی کردند و در آگوست 2020 برای استفاده از سیستمی پایدار در تولید محصولات، GreenPoxy 33 را انتخاب کردند. بر اساس گزارش Sicomin، باله هایی که با استفاده از این رزین تولید شدند عملکرد بسیار مناسبی از خود نشان دادند. این شرکت GreenPoxy 33 را به طور خالص نیز مورد بررسی قرار دادند و یک فرایند تکمیلی که شامل پخت در دمای 140 درجه بود نیز بر روی آن انجام دادند. این کار باعث ایجاد تغییر زیادی در مقاومت کشیدگی این ماده ایجاد کرد. به بیان دیگر اپوکسی پخت شده شکنندگی کمتری دارد و در برابر ضربات احتمالی سنگ ها به باله مقاومت زیادی از خود نشان می دهد.

Joerg Sonntag، مدیر عامل شرکت Sonntag Fins بیان می کند، ما باله های تخته ی موج سواری را با کیفیت بالایی تولید می کنیم تا بتوانند نیروهای زیادی که در طول موج سواری به آن ها وارد می شود را تحمل کنند. باله ها باید منعطف باشند و همچنین مقاومت بالایی در برابر خم شدگی از خود نشان دهند تا در مقابل موج های پرقدرت از شکستگی آن ها لوگیری شود. این موضوع در مورد باله های نرم تر اهمیت بیشتری دارد. یکی از مهم ترین نیازهای ما رزینی است که بتواند مقاومت مکانیکی لازم را داشته باشد و برای مدت طولانی آن را حفظ کند که سیستم رزینی Sicomin این ویژگی ها را داراست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا