اقتصاد و مدیریت

بحران تازه در صنعت تایر/ شایعه و تکذیب ورشکستگی یک شرکت بزرگ تایرسازی

بسپار می نویسد، شایعه ورشکستگی شرکت ایران‌یاسا باعث تعجب اهالی این صنعت شد و تقریبا کمتر کسی باور می‌کرد شرکت ایران‌یاسا که تولیدات خوبی در چند سال اخیر داشته و توانسته است نیاز بازار را تامین کند، حال ورشکسته شده و دیگر نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد


گفته می‌شود بحران تازه در صنعت تایر کشور این‌بار گریبان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده تایرهای دوچرخه و موتورسیکلت را گرفته است. می‌گویند ایران‌یاسا که پیش‌از این به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تایرهای دوچرخه و موتورسیکلت مطرح بود، حال با بحران مالی مواجه شده است و شایعات زیادی درباره مشکلات این مجموعه بزرگ به گوش می‌رسد.

اگرچه وجود بحران در صنعت بیمار تایر کشور چندان تعجب ندارد و مشکلاتی مانند سوددهی کم، نداشتن ثبات مدیریتی، نبود فروش مناسب و غیره … باعث می‌شوند مدیران کارخانه‌های تولیدی تصمیم به تعطیلی کارخانه‌های خود بگیرند که متاسفانه چنین مشکلاتی باعث افت صنایع کشور خواهند.

همچنین بحران و تعطیلی کارخانه‌های صنعتی مانند تایر خودرو که جزو بیشترین تولیدات در خودروسازی کشور است، می‌تواند باعث مشکلاتی در این صنعت شود.

چندی پیش خبر ورشکستگی و تعطیلی شرکت کیان‌تایر به‌گوش رسید و شاهد تجمع کارگران برای دریافت مطالبات خود از این شرکت بودیم. اتفاقی که باید گفت چندان خوشایند نیست و این شرکت که از تولیدکنندگان قدیمی در عرصه تولیدات تایر در کشور به‌شمار می‌رود، با بحران مالی شدید دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

بروز چنین اتفاقی می‎تواند آمار تولیدات صنعت تایر کشور را کاهش دهد. علاوه‌بر مشکلاتی که تعطیلی یک کارخانه تولیدی در صنعت به وجود می‌آورد، مشکلات بزرگ‌تری را ایجاد می‌کند که ازجمله آنها تعدیل نیروی انسانی و بیکار شدن صدها نفر از کار صنعتی است.

با تمام این تفاسیر در چند روز گذشته برخی منابع خبر از سوددهی پایین شرکت ایران‌یاسا و روبه‌رو شدن این شرکت با مشکلات مالی دادند.

شرکت ایران‌یاسا یکی از شرکت‌های خوش‌نام در عرصه تولید تایرهای موتورسیکلت، تیوب و تایر دوچرخه است و نام خوش‌آوازه‌ای در این صنعت دارد.

ایران‌یاسا ازجمله تولیدکنندگانی است که در این صنعت موفق عمل کرده و تلاش می کند تا بهترین کیفیت را برای تایرهای موتورسیکلت خود در نظر بگیرد.

شایعه ورشکستگی شرکت ایران‌یاسا باعث تعجب اهالی این صنعت شد و تقریبا کمتر کسی باور می‌کرد شرکت ایران‌یاسا که تولیدات خوبی در چند سال اخیر داشته و توانسته است نیاز بازار را تامین کند، حال ورشکسته شده و دیگر نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

شرکت ایران‌یاسا، در زیر‌مجموعه هلدینگ آتیه‌صبا قرار دارد و باید گفت این شرکت قدیمی تقریبا نیمه‌دولتی محسوب می‌شود. حال برای‌این‌که صحت و سقم این خبر را مستقیما از مسئولان این شرکت جویا شویم، سراغ شرکت ایران‌یاسا رفتیم.

سیداحمدحسینی، مدیر روابط عمومی این شرکت اخبار منتشر‌شده مبنی‌بر ورشکستگی این شرکت را تکذیب کرد و مسئولیت این شایعات را بر عهده شرکت هلدینگ خود یعنی هلدینگ آتیه‌صبا گذاشت و این شرکت را پاسخگوی این خبر دانست.

این درحالی‌است که هلدینگ آتیه‌صبا به‌هیچ عنوان نسبت به این شایعه پاسخی نداد و شرکت ایران‌یاسا را مسئول پاسخگویی به این گونه اخبار و حاشیه‌ها دانسته است.

مبع:دنیای خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا