اخبار

بخشی از بازار مواد پلاستیک در اعتراض به نحوه برخورد با این صنف تعطیل شد

بسپار/ ایران پلیمر یکی از فعالان صنف پلاستیک در تماس با خبرنگار بسپار از تعطیلی بخشی از بازار مواد اولیه از صبح امروز خبر داد. وی گفت: صنف مواد پلاستیک شب گذشته به این جمع بندی رسیدند که در واکنش اعتراضی به گزارش های منتشر شده در چند روز اخیر دال بر غیرقانونی بودن فعالیت و انبارداری مواد اولیه، مجموعه های خود را تعطیل کنند.
او در ادامه با تاکید بر اینکه این حرکت صنفی بوده و اعتصاب نیست افزود: اگر فعالیت ما غیرقانونی است، چرا از ما مالیات می گیرند؟ چرا اتحادیه مجوز خرده فروشی صادر می کند؟
آیا در کل چرخه تولید و توزیع مواد اولیه از پتروشیمی ها، بورس کالا، کارگزاری ها، وزارت صمت و … تنها تخطی از قانون در صنف فروشندگان مواد رخ می دهد؟! ایا در هیچ کدام از اینها کوتاهی نیست؟
بالاخره یک جایی باید معلوم شود که ما وجاهت قانونی داریم و به رسمیت شناخته می شویم، هستیم یا نیستیم؟
اگر غیرقانونی هستیم باید ما را مجازات کنند نه اینکه از ما مالیات قانونی دریافت کنند.
به هر حال عواملی باید باشند در سازمان هایی که اشاره کردم تا مواد به بازار برسد!
ما تعطیل کردیم تا ببینیم برای انبوه واحدهای کارگاهی کوچک که امکان خرید از بورس و حضور در شهرک های صنعتی ندارند، چه اتفاقی خواهد افتاد. تکلیف اینها و ما چیست؟

ما به سازوکارهای قانونی معتقد هستیم و باید بگویم حجم تجارت و داد و ستد در بازار آزاد مواد اولیه صنعت پلاستیک،  اصلا کوچک نیست. به همین دلیل آمادگی داریم در صورت لزوم در جلسات با ستادهای تنظیم بازار و … راهکاری قانونی برای فعالیت این بخش پیدا کنیم.

 

شنیده های گروه رسانه ای بسپار/ ایران پلیمر حاکی از آن است که اصولا در شرایط فعلی بارگیری و خرید و فروش مواد بسیار سخت شده و این موضوع عملا بازار را به تعطیلی کشانده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا