اخبار

بدهی کشورهای فقیر ۱۲ درصد جهش کرد

بسپار/ ایران پلیمر بانک جهانی هشدار داد: بدهی فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۰ تحت فشار پاندمی کرونا با جهش ۱۲ درصدی روبرو شده و به ۸۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

بانک جهانی هشدار داد بدهی فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۰ تحت فشار پاندمی کرونا با جهش ۱۲ درصدی روبرو شده و به ۸۶۰ میلیارد دلار رسیده است. این بانک از کشورهای جهان خواست با اقداماتی فوری برای کاهش سنگینی این بدهی کمک کنند.

دیوید مالپس، رئیس بانک جهانی به خبرنگاران گفت گزارش آمار بدهی ۲۰۲۲ نشان می‌دهد آسیب‌پذیری کشورهای کم‌درآمد و با درآمد متوسط از بدهی به شدت افزایش یافته است. او خواهان تلاش جامع و فوری برای کمک به این کشورها برای رسیدن به سطح بدهی پایدار شد.

مالپس در بیانیه‌ای که هم‌زمان با انتشار این گزارش جدید قرائت شد گفت: ما نیازمند راهکاری جامع برای مشکل بدهی هستیم که از آن جمله می‌توان به کاهش بدهی، تغییر شرایط فوری وام‌ها و بهبود شفافیت اشاره کرد.

او گفت: نیمی از کشورهای فقیر جهان با خطر ورشکستگی زیر بار بدهی سنگین خارجی روبرو هستند. برای این که این کشورها بتوانند از لحاظ اقتصادی ریکاوری شوند و فقر در آنها کاهش یابد، ما نیازمند سطح بدهی پایدار می‌باشیم.

در این گزارش آمده است سطح بدهی خارجی کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط در سال ۲۰۲۰ با جهشی ۵.۳ درصدی به ۸.۷ تریلیون دلار رسیده است.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا