اخبار

برای اولین بار، روشی برای چاپ سه بعدی مقرون به صرفه‌ی پلی پروپیلن ها

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، پلی پروپیلن یکی از پلاستیک‌هایی است که به وفور در خودروسازی و سایر کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که این ماده به صورت سنتی برای چاپ سه بعدی شدن ماده ای بسیار دشوار محسوب می‌شود.

 شرکت Airwolf 3D اخیرا اعلام کرده است که محصولی با نام Wolfbite ULTRA™ را تولید نموده که به طور به خصوص مهندسی و طراحی شده تا مشکل چاپ سه بعدی پلی پروپیلن را مرتفع سازد. لازم به ذکر است که مشکل پلی پروپیلن عدم چسبندگی آن به زیرآیند ساخت دستگاه چاپ سه بعدی و تاب برداشتگی قطعات چاپ شده ی آن است.
محصول Wolfbite ULTRA™ پلاستیک‌های پلی پروپیلن را به خود متصل کرده تا این پلاستیک پس از چاپ شدن از صفحه‌ی مربوطه جدا نشود و محصولی صاف با قابلیت رهایش آسان پس از چاپ را تولید نماید. این روش جدید قابلیت کارکرد با تمامی دستگاه‌های چاپ سه بعدی را دارا می‌باشد. 
با وجود استفاده‌ی گسترده از پلی پروپیلن، در حوزه‌ی چاپ سه بعدی همیشه این ماده به عنوان ماده ای سخت محسوب شده چراکه هیچگونه چسبندگی به زیرآیند و صفحه‌ی چاپ دستگاه را دارا  نمی باشد. معمولا قطعات پلی پروپیلنی چاپ شده پس از چاپ تمایل زیادی به تاب خوردگی از خود نشان می‌دهند. به عنوان یک تولیدکننده شرکت Airwolf 3D محصول ULTRA™ را خلق کرد تا برای همیشه مشکل چاپ این ماده‌ی پرکاربرد و البته پردردسر را برطرف نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا