اخبار

برای سفره‌های یکبار مصرف پلاستیکی استاندارد بین المللی هم وجود ندارد

بسپار می نویسد، مدیر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع غیر فلزی سازمان استاندارد با بیان اینکه استانداردی برای سفره‌های پلاستیکی یکبار مصرف تدوین نشده است، گفت: با توجه به عدم تدوین استاندارد اجباری، نظارتی بر سفره‌های یکبار مصرف نیست.

غلامرضا امینی در گفت‌‌وگو با فارسدر مورد بحث‌های مطرح‌شده مبنی بر خطرات ناشی از مصرف سفره‌های یکبار مصرف برای سلامت مردم، اظهار داشت: سفره‌های یکبار مصرف پلاستیکی مشمول مقررات استاندارد اجباری نیستند و به همین دلیل، سازمان استاندارد نظارتی بر این محصولات ندارد.

وی ادامه داد: فقط برای سفره‌های یکبار مصرف دو لایه از جنس کاغذ و پلی‌اتیلن، استاندارد ملی تدوین شده که البته این استاندارد نیز اجباری نیست و سازمان استاندارد مسئولیتی برای نظارت بر تولید آن ندارد.

به گفته امینی، تنها یک کارخانه در اصفهان نسبت به اخذ پروانه استاندارد در این زمینه اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز استانداردی برای سفره‌های یکبار مصرف پلی‌اتیلنی تدوین نشده است، گفت: قصد داریم استاندارد مربوط به این محصول را نیز تدوین کنیم که برای این کار با توجه به اینکه استاندارد بین‌المللی برای این سفره‌ها وجود ندارد، باید کار علمی و تحقیقاتی انجام دهیم و این استاندارد در کمیته ملی مربوطه مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گیرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا