اخبار

بیست و هفتمین نمایشگاه ایران آگروفود تحت تدابیر شدید بهداشتی و صرفا با حضور متخصصین برگزار شد/ تعداد غرفه گذاران از 1700 مشارکت کننده سال قبل به 180 شرکت داخلی ریزش کرد!

بسپار/ایران پلیمر بیست و هفتمین نمایشگاه اگروفود ایران در 13 مهرماه 99 در سایه ویروس کرونا، و محدودیت های موجود برگزار شد و اگر چه بازدید عادی نداشت و تنها متخصصان مرتبط با صنایع غذایی و کشاورزی با ارائه کارت مخصوص امکان بازدید از نمایشگاه را داشتند، در عین حال برگزاری این نمایشگاه، نقطه امیدی از جهاد تولیدکنندگان و صنعتگران را در سال جهش تولید به نمایش گذاشت و نمایشگاه اگروفود به عنوان سومین نمایشگاه برگزار شده در سال جاری بعد از نمایشگاه های شیرینی و شکلات و صنعت ساختمان و آسانسور، توانست شور و نشاط خاصی را در صنایع غذایی و اقتصاد کشور در سال جهش تولید ایجاد کند.

رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، در این نمایشگاه بسیار پر رنگ بود. مسوولان برگزاری نمایشگاه، تمهیدات ویژه ای را در نظر گرفته و طرح غربالگری را در بدو ورود به نمایشگاه به اجرا گذاشته اند تا از سلامت بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه و رعایت کامل پروتکل ها مطمئن باشند و ملاحظات بهداشتی به خوبی رعایت شود.

به همین منظور، تعدادی از برگزار کنندگان در ورودی های نمایشگاه، از طریق غربالگری و تب سنج و ارائه بسته کاملی از لوازم بهداشتی شامل ماسک، دستکش، و الکل و ژل، بازدیدکنندگان را مجهز به لوازم بهداشتی کردند. از سوی دیگر،  دستگاه های مخصوص ضد عفونی کردن دست ها نیز در ورودی تمام سالن ها قرار گرفته و بازدید کنندگان با استفاده از الکل و ژل دست ها را ضد عفونی کرده و وارد سالن ها می شوند.

همچنین به دلیل شرایط کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، مراسم افتتاحیه مرسوم نمایشگاه های بین المللی تخصصی برگزار نشد تا از اجتماع افراد، مسوولان، شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه در یک محل خاص با تراکم زیاد جلوگیری شود.

براین اساس، حال و هوای نمایشگاه امسال با مشارکت متخصصان و حضور مدیران شرکت ها، متفاوت از گذشته بود.  بازدیدکنندگان از طریق کارت شناسایی مخصوص، وارد نمایشگاه می شوند و نمایشگاه بازدید عمومی ندارد.

یکی از بازدیدکنندگان در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصاد ونمایشگاه که نمایشگاه امسال را چگونه ارزیابی می کنید گفت: مسوولان غرفه ها در پاسخ به پرسش ها و مباحث مورد نظر، وقت زیادی را صرف می کنند و کاملا به پرسش ها و نکات مورد نظر متخصصان حاضر در نمایشگاه پاسخ می دهند و در نتیجه به خاطر جمعیت کمتر نمایشگاه امسال نسبت به نمایشگاه های سال های قبل، متخصصان استفاده بهتری می توانند از فضای نمایشگاه و گفت وگو با مدیران و کارشناسان شرکت ها داشته باشند.

وی افزود: پاسخ گویی به سوالات به صورت کامل می تواند به ایجاد ارتباط بهتر و همچنین همکاری بهتر کمک کند و کیفیت ارتباط بین افراد و شرکت ها در زمینه های مختلف تولید، ‌توزیع، فروش و بسته بندی را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: همه بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمایشگاه از ماسک استفاده کرده اند و افراد با مشاهده آنها احساس خوبی از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی دارد.

حسین سیفی مدیر اجرایی برگزار کننده نمایشگاه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که روند گزینش مشارکت کنندگان در این نمایشگاه  چگونه است؟ گفت: طبق روال هر سال که امسال در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه  آگروفود هستیم، از دی ماه سال 98 روند کارمان را آغاز کرده ایم از طریق اطلاع رسانی در فضای مجازی و سایت نمایشگاه و اطلاع رسانی از طریق شرکت سهامی نمایشگاه ها اطلاع رسانی انجام شد و پیش ثبت نام در بهمن و اسفند داشتیم و کارمان تکمیل شد و آماده اجرا شدیم.

نمایشگاه قرار بود در خردادماه برگزار شود اما با مسائلی که پیش آمد متاسفانه به تاخیر افتاد و تاریخ جدید 13 مهر را مشخص کردند .مجددا بنا به شرایطی که ایجاد شده بود تصمیم گرفتیم دوباره از مشارکت کننده ها و فعالین این صنعت دعوت کنیم و دوباره پیش ثبت نامی انجام شد و استقبال خوبی  صورت گرفت و الان هم در مرحله اجرا هستیم.

سیفی در پاسخ به این پرسش که در نمایشگاه امسال چه تعداد مشارکت کننده حضور دارند در چه تعداد سالن نمایشگاهی حضور دارند؟ اظهار داشت: ابتدا توضیح دهم که قبل از کرونا پیش ثبت نام حدود 1700 عدد را داشتیم. یعنی 1700 شرکت داخلی که نسبت به سال قبل رشد زیادی داشته است. حدود 7000 متر هم متراژ خارجی در پیش ثبت نام قبل از کرونا داشتیم. ولی مشکل که پیش آمد همه صنایع را درگیر خود کرد و طبیعتا صنعت غذا را نیز درگیر کرونا کرد.  در حال حاضر که 13 مهر افتتاح داریم 180 شرکت داخلی داریم که شرکت کرده اند و دو شرکت خارجی را خواهیم داشت. از کشور هند و پاکستان هستند و نمایندگی هایشان اینجا حضور دارند.  نمایندگی هایشان شرکت آوازه و محسن هستند که تولید برنج و چای دارند.

اما در نمایشگاه هایی که اخیرا دیده ام شرکت کننده خارجی اصلا نداشت. حتی نمایشگاه صنعت ساختمان شرکت خارجی نداشته است.  در هر صورت رایزنی که کردیم موضوع این بود که این نمایندگان داخل ایران هستند و توانستیم آن ها را بیاوریم. 180 شرکت داخلی و 2 شرکت خارجی هستند که در سالن های 5 و 6 و 7 و 8 و 9 و سالن 10 و فضای باز مربوط به این سالن ها مستقر شدند.

 

ایران مراسم نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا