اخباراخبار ویژه

بزرگترین صادرکنندگان پلاستیک در قاره امریکا کدام کشورها هستند؟ مکزیک در صدر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر  انجمن صنعت پلاستیک گزارش سالیانه ی خود مربوط به 2019 و شش ماهه ی اول 2020 را منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، مکزیک و کانادا بزرگترین صادر کنندگان پلاستیک در امریکا هستند. در سال 2019، میزان صادرات مکزیک 15.3 میلیارد دلار و صادرات کانادا 12.4 میلیارد دلار بوده است. Tony Radoszewski، رئیس Plastics بیان می کند، گزارش روند سال 2020 نشان می دهد که صنعت پلاستیک آمریکا یکی از عوامل اصلی در اقتصاد جهان به شمار می رود. این موضوع به دلیل انطباق پذیری بین مواد و تقاضای بالا است. صادرات اشتغال زایی می کند و صنعت پلاستیک برای ایجاد شغل بیشتر در آمریکا به صادرات ادامه می دهد. برای سومین سال متوالی، رتبه دهی جهانی ما، برای شرکت های تولید پلاستیک فرصت های صادراتی به وجود می آورد.
با وجود اینکه سود خالص ملی صنعت پلاستیک آمریکا از 0.5 بیلیون دلار در سال 2018 به 0.4 بیلیون دلار در سال 2019 رسیده است ولی میزان تقاضا برای پلاستیک ثابت باقی مانده است. صنعت پلاستیک آمریکا حدود 13.7 بیلیون دلار از چین که سومین صادر کننده ی بزرگ جهان است کمتر دارد. با این وجود تجارت خالص آمریکا و چین حدود 2.5 بیلیون دلار برای آمریکا سود خالص به دنبال دارد. چین یکی از بزرگترین وارد کنندگان رزین در جهان بوده و بزرگترین وارد کننده ی رزین های تولید آمریکا به شمار می رود.
میزان مصرف پلاستیک در آمریکا با 1% رشد، به 232.4 بیلیون دلار در سال 2019 رسید. با در نظر گرفتن این موضوع که قیمت پلاستیک در این کشور 1.5 درصد کاهش داشته است، می توان گفت میزان مصرف پلاستیک حدود 2.5% رشد داشته است.
در سال 2019، میزان صادرات 2.5% و میزان واردات 2.8% نسبت به 2018 کاهش داشته است. Perc Pineda، اقتصاددان ارشد PLASTICS بیان می کند، برخلاف پیش زمینه ی ذهنی در مورد رشد متوسط اقتصاد جهانی در سال 2018 و مشخص نبودن روند تجارت و تعرفه گذاری در این زمان، سنعت پلاستیک آمریکا ارزش افزوده تجاری ایجاد کرد. با این وجود که تولید کنندگان رزین آمریکا از مزایای قیمتی در مقابل محصولات خارجی بهره مند بودند میزان صادرات رزین 2% در سال 2019 نسبت به 2018 کاهش نشان داده است. انتظار می رود در سال 2020، به دلیل کاهشی بودن رشد اقتصاد جهانی، این روند همچنان کاهشی باشد ولی چشم انداز سال 2021 مثبت است.
کانادا و مکزیک همچنان بزرگترین صادرکنندگان در تجارت به شمار می روند و همچنین بزرگترین وارد کنندگان پلاستیک آمریکا هستند. زنجیره ی تولید در این کشورها با توافق نامه ی تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) تقویت شده است و توافق نامه ی جدید تجارت آزاد (USMCA) میان ایالات متحده، مکزیک و کانادا باید بتواند بیش از پیش تجارت میان این سه کشور را تقویت کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا