اخبار

بهسازی زیرساخت در شهرک‌های صنعتی، اولویتی در راستای مانع‌زدایی است

بسپار/ایران پلیمر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تکمیل و بهسازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را اولویت مانع‌زدایی در حوزه تولید دانست.

صابر پرنیان در رابطه با چگونگی تحقق شعار سال گفت: تلاش شبانه روزی برای اجرای شعار سال به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان در شهرک های صنعتی انتظار دارند بهسازی و نوسازی زیر ساخت ها در سال جاری صورت گیرد، اظهار کرد: تولیدکننده نمی تواند از لحاظ آب و گاز و برق و راه در کمبود باشد.

پرنیان با اشاره به اینکه یک درصد از ارزش افزوده باید بر اساس قانون به تکمیل زیر ساخت ها اختصاص یابد و مجلس و دولت باید در این رابطه همت کنند، گفت: این سهم باید به شهرک ها تعلق گیرد تا زیر ساخت ها تکمیل و بهسازی شود.

وی بسیاری از زیر ساخت های شهرک های صنعتی را در شرف نابودی دانست و افزود: این زیر ساخت ها اگر امسال بهسازی نشود، مانع زدایی صورت نمی گیرد و شاید در یکی دو سال آینده شاهد اخبار ناگواری از تعطیلی واحدها باشیم.

پرنیان نخستین اقدام در جهت مانع زدایی تولید را، بهسازی زیر ساخت ها در شهرک های صنعتی عنوان کرد و ادامه داد: برای صدور مجوزهای توسعه و افزایش محصول و کالا و قرار گیری تولیدات جدید در سبد واحدها مشکلات عدیده ای داریم.

وی با اشاره به کمبود ماسک و گان پزشکی و نیز الکل در دوران ابتدایی کرونا و رفع این کمبودها ظرف سه روز به همت تولید گران کشورمان، گفت: در این راستا مجوزها بدون بروکراسی اداری صادر شد.

پرنیان افزود: اگر در ایام غیر از کرونا قرارداشتیم، برای دریافت این مجوزها، یک الی دو سال به زمان نیاز داشتیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی با اشاره به اینکه خواهیم توانست، اگر بخواهیم، لزوم رفع بروکراسی ها را متذکر شد و به رادیو گفتگو گفت: وقتی در کشور با کمبود آب و برق و گاز روبرو هستیم، نباید در فوریت قطعی انشعابات در شهرک های صنعتی را در دستور کار قرار داد.

پرنیان خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی امید دارند برای دریافت مجوز به تمام ارگان ها مراجعه نکنند و از طرفی مشکلات زیر ساختی را شاهد نباشند و این در حالی است که در زمستان گذشته، نخستین قطعی گاز در واحدهای صنعتی شهرک ها اتفاق افتاد.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا